.

۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

الازهر خواستار رسیدگی به وضعیت وخیم مسلمانان میانمار شد





الازهر مصر از سازمان ملل متحد، سازمان‌ های حقوق بشر و مؤسسات خیریه دست ‌اندركار كمك ‌رسانی به مردم مظلوم جهان خواست تا به وضعیت رقت بار مسلمانان میانمار رسیدگی نمایند.
به گزارش سنى آنلاين به نقل از خبرگزاری تقریب، دكتر "احمد الطیب"، شیخ الازهر طی بیانیه ‌ای ، ضمن محكوم كردن حملات ناجوانمردانه و كشتار مظلومانه مسلمانان میانمار از سازمان ملل و سازمان‌های دست‌اندركار حقوق بشر خواست تا از این كشتارها جلوگیری نمایند.
وی در بیانیه خود تأكید كرد: مسلمانان بی ‌گناه میانمار مورد ظلم و تعرض از سوی بودائیان قرار می‌ گیرند و هنوز یك شهر آرام نشده، حملات و كشتارها در شهر دیگر آغاز می ‌شود. این حملات با آموزه ‌های تمامی ادیان آسمانی و ارزشهای انسانی و حقوق بشر بین المللی كاملا در تضاد است.
الطیب همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت زندگی مسلمانان میانمار كه منازل و مزارع و مساجد آنان مورد تعرض بودائیان قرار می ‌گیرد، خواستار توقف این اوضاع نابسامان شد.

گروه تماس برای حمایت از مسلمانان میانمار جلسه تشكیل می‌دهد
از سویی دیگر، دبیركل سازمان همكاری اسلامی خواستار برگزاری نشست گروه تماس برای بررسی اوضاع میانمار و حمایت از مسلمانان روهینگیا شد.
اكمل الدین احسان اوغلو، دبیركل سازمان همكاری اسلامی ، در نشست گروه تماس كه در مورد رسیدگی به اوضاع مسلمانان روهینگیا در جده برگزار شد،‌ طی دو نامه جداگانه به مسلمانان روهینگیا و دولت میانمار، بر ضرورت رسیدگی به اوضاع رقت بار مسلمانان روهینگیا تأكید كرد.
در نامه نخست احسان اوغلو به مسلمانان میانمار تأكید شده است كه سازمان همكاری اسلامی همچنان از مسلمانان روهینگیا حمایت می‌كند و كشورهای عضو این سازمان مشكلات این مسلمانان را پیگیری و تدابیر لازم را برای حل بحران در این منطقه اتخاذ خواهند كرد.
احسان اوغلو در نامه دوم خطاب به دولت میانمار ضمن محكوم كردن حملات بوداییان افراطی علیه مسلمانان، تأكید كرد:‌ سازمان همكاری اسلامی این مسئله را حتما در مجامع بین المللی مطرح می ‌كند تا راه‌ حل ریشه‌ ای برای آن پیدا شود.
وی همچنین خواستار برگزاری نشست گروه تماس در جده به منظور جلوگیری از ادامه اعمال خشونت آمیز علیه مسلمانان میانمار شد.

هیچ نظری موجود نیست: