.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۳, جمعه

جنایتی دیگر از صفویان در سوریه

تصویر که توسط «شهروند - روزنامه نگار»ان سوریه منتشر شده



ناظران حقوق بشری سوریه می گویند نیروهای دولتی و شبه نظامیان وفادار به بشار اسد با یورش به یک روستای ساحلی بنام «بیضا» در شامگاه روز پنجشنبه،  دست کم ۵۰ نفر و از جمله تعدادی از زنان و کودکان را کشتند.

گروه طرفدار مخالفان که اوضاع سوریه را زیر نظر دارد میگوید به احتمال زیاد تعداد قرباینان این حادثه از یکصد نفر تجاوز خواهد کرد.


بسیاری از مقتولین بنظر میرسد که بشکل اعدام دسته جمعی کشته شده اند.

برخی  از اجساد نیز سوزانده شده اند. گزارش فعالان حقوق بشری بطور مستقل قابل بررسی نیست زیرا دولت سوریه دسترسی به این حوادث را شدیدا محدود کرده است.

چند ساعت پیش از یورش به این روستای ساحلی، مخالفین سوری با حمله به اتوبوسی حامل شبه نظامیان طرفدار بشار اسد موسوم به «شبیهه» دست کم شش تن از آنان را کشتند و شمار بیشتری را زخمی کردند.


در پاسخ به این حمله بود که نیروهای دولتی پیش از ورود به روستای بیضا، ابتدا آنرا محاصره کرده و با شلیک خمپاره آنرا هدف قرار دادند.

شورای ملی سوریه در  بیانیه روز جمعه خود «جناتیهای اسد» را «جنایات جنگی» و «نسل کشی» خواند و از جامعه بین المللی خواست برای متوقف کردن آن در اوضاع این کشور دخالت کند.

مخالفان بشار اسد آنچه را «کشتار بزرگ» توسط نیروهای دولتی و شبه نظامیان طرفدار رژیم در شمال باختری  کشور نامیده اند، به شدت محکوم کردند.

ائتلاف ملی سوریه می گوید نیروهای هوادار بشار اسد در اعدام و سوزاندن بیش از ۱۵۰ نفر از جمله زنان و کودکان روستای بیضا مستقیماً دست داشته اند.

گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، با اتکا به مدارکی که از داخل سوریه به دست آورده، اعلام کرد اسنادی از کشته شدن دست کم ۵۰ نفر در این روستا در اختیار دارد. این گروه ابراز نگرانی کرده است که شمار کشته ها بیش از این باشد چون عده ای از اهالی روستا نیز ناپدیدشده اند.

روستای عمدتاً سنی نشین بیضا در جنوب بندر بانیاس واقع شده است. اکثریت ساکنان بانیاس را علوی های طرفدار خاندان  اسد تشکیل می دهند.



هیچ نظری موجود نیست: