.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۳, جمعه

فروريختن سريع امپراتوری ولايت فقيه با سقوط اسد

نخست وزير سابق لبنان گفت، حسن نصرالله، رهبر حزب الله دستورات و فتوای خامنه ای را در مورد جلوگيری از سقوط رژيم اسد اجرا می کند.
سعد حريری گفت، رژيم اسد سقوط خواهد کرد و نه حسن نصرالله و نه خامنه ای و نه هيچ قدرت منطقه ای ديگر قدرت زنده نگه داشتن اين رژيم را ندارد.
سرنگونی اسد و فروريختن سريع امپراتوری ولايت فقيه
از سوی دیگر یکی از نزدیکان سعد حریری از جريان "المستقبل" لبنان گفت، سرنگونی بشار اسد منجر به آغاز فروريختن سريع امپراتوری ولايت فقيه می گردد.
وی افزود، با از بين رفتن رژيم سوريه، حزب الله حمايت استراتژيکی خود را نيز از دست خواهد داد و در نهايت عراق هم از دست ولايت فقيه خارج خواهد شد و حتی وضعيت در ايران نيز دگرگون می شود.

سوریه خط قرمز جمهوری اسلامی نیست؟
دیگربان: مصطغی پورمحمدی٬ رئیس سازمان بازرسی کل کشور اعلام کرد سوریه برای جمهوری اسلامی «خط قرمز» نیست و مقام‌های نظام نباید برای خود در دنیا «دشمن» بتراشند.
به گزارش سایت «هرمز» آقای پورمحمدی این مطلب را روز پنجشنبه (۱۲ اردیبهشت) در جمع علمای اهل سنت و تشیع هرمزگان بیان کرده است.
وی گفته «آنچه که می‌گویند سوریه خط قرمز ماست {جمهوری اسلامی} آن را قبول ندارم و {معتقدم} حرکت باید بر پایه‌های منافع، مصالح و امنیت کشور باشد و نباید در دنیا دشمن‌تراشی کرد.»
این برای نخستین بار است که یک مقام رسمی در جمهوری اسلامی چنین موضعی در خصوص سوریه و تحولات مربوط به آن اتخاذ می‌کند.
جمهوری اسلامی با آغاز درگیری‌های خونین سوریه از بقای بشار اسد حمایت کرده و آن‌طور که فرماندهان سپاه نیز اعلام کرده‌اند اعضای این نیرو در درگیری‌های این کشور نیز دخالت دارند.

هیچ نظری موجود نیست: