در این تصاویر که از منطقه زینبیه دمشق گرفته شده حضور فعال عناصر سپاه پاسداران ایران، حزب الله لبنان و ده ها تن از گروههای مسلح شیعی از کشورهای مختلف منطقه که توسط سپاه قدس پاسداران ایران در سوریه آموزش می بینند مشاهده می شود.

مخالفان سوری پیشتر اعلام کرده بودند که عناصری از سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان و گروههای مسلح شیعی عراقی با تشکیل یک لشکر به نام لشکر "ابوالفضل العباس" به نیروهای اسد در کشتار سوری ها کمک می کنند.

به گفته مخالفان سوری ماموریت این گروه های مسلح حمایت از نیروهای اسد به منظور جلوگیری از سقوط قریب الوقوع دمشق می باشد.
مخالفان سوری همچنین تاکید می کنند، لشکر "ابو الفضل العباس" که توسط جمهوری اسلامی ایران در سوریه تاسیس شد، ابتدا به بهانه حمایت از اماکن مقدس شیعه دراین کشور فعالیت خود را شروع کرد اما اکنون این نیروها در "القابون" "حجر الاسود" و "حی التضامن" در کنار نیروهای امنیتی و ارتش اسد به کشتار فجیع سوری ها مشغول هستند.

کارشناسان امور سوریه می گویند فعالیت علنی لشکر" ابو الفضل العباس " زمانی آشکار شد که "احمد حسون "مفتی دربار رژیم اسد در فتوایی اعلام کرد حمایت از رژیم دمشق یک وظیفه اسلامی و شرعی است این فتوی که با گرایش های فرقه گرایانه رژیم اسد، حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران همخوانی دارد، به علنی شدن فعالیت های نظامی این لشکر در سوریه منجر گردید.