.

۱۳۹۲ فروردین ۲۲, پنجشنبه

11930.jpg یکی از امیران سلفی‌های‌کُردستان ایران که‌ عضو جبهه‌ی "النصر"  در درگیری با نظامیان حکومتی بشار اسد کشته‌ شد.
برپایه‌‌ی گزارش رسیده‌ به‌ آژانس خبررسانی کُردپا، چند روز قبل ارتش دولتی سوریه، ملا "حسین دارابی" یکی از سران برجسته‌ی گروه نصر را در یک درگیری نظامی به شهادت رساندند.
ملا حسین دارابی، یکی از سران برجسته‌ی گروه نصر



وی پیش‌نماز یکی از مساجد شهرستان سرپل‌ذهاب در استان کرمانشاه بود که‌چند ماه قبل به‌ همراه چند سلفی‌ دیگر کُردستان عازم سوریه‌ شدند.
یک منبع مطلع به‌ آژانس خبررسانی کُردپا گفت: طی یک سال و نیم اخیر تعدادی از سلفی‌های کردستان ایران که‌عضو گروه‌های "کتائب قاعده‌ فی کردستان"، "جیش الفاد صلاحدین"، " جیش صحابه‌" و شاخه‌ی‌ایرانی گروه "انصار السلام" بوده‌اند، جهت عملیات جنگی با نیروهای دولتی بشار اسد از طریق مرزهای عراق و ترکیه وارد خاک‌‌ سوریه‌ شده‌اند.

از دیگر سو،‌ شماری از جوانان سلفی سقز در استان کُردستان، پس از فتوای یکی از روحانیون، برای "جهاد" به‌سوریه رفته و هم‌اکنون تعدادی از آنها در نیروهای ارتش آزاد سوریه‌ حضور دارند.

در این ارتباط و بیش از یک سال است که ماموستا "ح.ق" امام جمعه‌ی مسجد روستای "صالح آباد" شهرستان سقز، روزانه در منزل خود شمار زیادی نوجوانان و جوانان این روستا تشویق و به سلفیت سوق داده و در همین رابطه شمار چشمگیری از این نوجوانان و جوانان این روستا به سلفیت روی‌ کرده اند.

11941.jpg همچنین گزارش ارسالی به آژانس خبررسانی کُردپا حاکی از آن است که شب گذشته مسئول زندان قزلحصار و رئیس حفاظت زندان بهمراه یک سرهنگ سپاه پاسداران به نام "ب.علیزاده" به بند زندانیان مذهبی کُرد رفته و آنان را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند.

در این اذیت و آزار زندانیان، یک زندانی مذهبی اهل شهرستان جوانرود به نام "صدیق محمدیان" از ناحیه سر به شدت مصدوم گردید.

گفته می‌شود وضعیت عمومی وی بسیار وخیم است و مسئولان زندان مانع از انتقال وی به بیمارستان هستند.

هیچ نظری موجود نیست: