.

۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

مصطفی تاجزاده در نامه ای از زندان به خامنه ای او را از "استبداد آخوندی" برحذر داشت

سیدمصطفی تاج زاده- زندانی سیاسی و معاون وزیر کشور در دولت سید محمد خاتمی

مصطفی تاجزاده در این نامه خطاب به رهبر خودکامه خامنه ای به وی یاد آور می شود که "استبداد آخوندی نه جدید است و نه جذاب و نه در جهان ارتباطات می تواند پاسخگوی نیازهای فردی و ملی مسلمانان باشد و الگو قرار گیرد". او نتیجه می گیرد که در آینده ای نه چندان دور، در ایران نیز "شاهد برپائی انتخابات آزاد خواهیم بود."

در نامه ای به رهبر رژیم، مصطفی تاجزاده زندانی سیاسی و فعال جنبش سبز، سخنان نامبرده را مبنی بر اینکه گویا انتخابات در جمهوری اسلامی "یکی از بهترین، آزاد ترین و استاندارد ترین انتخابات دنیاست" مورد انتقاد قرار داد و یاد آور شد که اگر از انتخابات کشور های عضو اتحادیه اروپا کانادا، آمریکا و استرالیا و ژاپن، هند و روسیه و حتی آمریکای لاتین بگذریم، می توان گفت که وضعیت انتخابات در جمهوری اسلامی از همسایگان ایران و کشورهای عربی مسلمان هم بدتر شده است.
مصطفی تاجزاده در توضیح وضعیت انتخابات در کشور های ترکیه، فلسطین، مالزی، لبنان، پاکستان، تونس، مصر، لیبی و حتی عراق و افغانستان، یاد آوری می کند که در این کشور ها "نامزدهای مسلمان، مسیحی و کمونیست، لیبرال و سوسیالیست (موحد یا سکولار) زنان بی حجاب و با حجاب، مردان کراواتی و یا با ریش انبوه، شیعه و سنی یا دموکرات و اصلاح طلب، ملا و روحانی خود را در معرض رای و گزینش هم میهنان خود قرار می دهند و با یکدیگر به رقابت می پردازند." تاجزاده پس از توصیف این موارد از رهبر خودکامه می پرسد، "در ایران چه کسانی حق دارند نامزد شوند؟"
نویسنده نامه شرح می دهد که چگونه در ایران سکولارها اعم از لیبرال یا سوسیالیست و کمونیست حتی حق داشتن روزنامه و تشکیل حزب ندارند، چه برسد به حق نمایندگی؟ منتقدان مسلمان قانون گرا مثل ملی-مذهبی ها و نهضت آزادی اگر بازداشت نشوند باید کلاهشان را به هوا بیندازند. اعضای جبهه ملی هم جای خود دارند!
تاجزاده پس از مقایسه میان شرایط ایران با همسایگان این کشور از  خامنه ای می پرسد "آیا واقعاً معتقدید که با این اوصاف ما یکی از آزاد ترین و استاندارد ترین انتخابات جهان را داریم"؟ آیا می توانید یک کشور را در دنیا که در آن دموکراسی حاکم است نام ببرید که مقامات رسیدگی کننده به صلاحیت داوطلبان خود در آن انتخابات به عنوان نامزد شرکت می کند-همان کاری که اعضای شورای نگهبان در انتخابات خبرگان انجام می دهند؟- مگر می شود داور هم زمان بازیکن هم باشد؟
تاجزاده در توصیف آزادی بیان در ایران و مقایسه آن با کشورهای همسایه از دولت ترکیه مثال می زند که از نمایندگان دولت های مسلمان و غربی از جمله جمهوری اسلامی دعوت می کنند که بر برگزاری انتخاباتشان نظارت کنند. او می نویسد " در ایران صحبت از چنین اقدامی مترادف خیانت و مستوجب مجازات است.
مصطفی تاجزاده در پایان این نامه خطاب به خامنه ای به وی یاد آور می شود که " استبداد آخوندی نه جدید است و نه جذاب و نه در جهان ارتباطات می تواند پاسخگوی نیازهای فردی و ملی مسلمانان باشد و الگو قرار گیرد." او نتیجه می گیرد که در اینده ای نه چندان دور، در ایران نیز "شاهد برپائی انتخابات ازاد خواهیم بود" او از رهبر  خواسته است که برای برگزاری انتخاباتی مطابق با استاندارد های جهانی یک "تصمیم تاریخی" اتخاذ کند.

هیچ نظری موجود نیست: