.

۱۳۹۲ فروردین ۱۸, یکشنبه

تاسیس اولین حسینیه در مصر با حمایت ایران

سنی نیوز: یک روزنامه مصری فاش کرده است که ایران به دنبال تاسیس اولین حسینیه در مصر است.
به گزارش روزنامه المصریون به نقل از یک منبع مطلع، احمد راسم النفیس، فعال شیعی مصری در تلاش برای ساخت حسینیه ای در شهر غردقة و تحت نام مزرعه است! به گفته این منبع، حسینیه مذکور با حمایت مالی ایران ساخته خواهد شد، چرا که احمد النفیس یکی از نیروهای وفادار به حکومت ایران در مصر است و برای تحقیق اهداف ایران فعالیت می کند.
این خبر در حالی منتشر می شود که آغاز روابط ایران و مصر پس از سی و پنج سال و ورود اولین کاروان های گردشگری ایرانی به مصر، خشم گروه های اسلام گرا را برانگیخته و باعث اعتراض شدید و تهدید آنها به مبارزه با این روابط شده است. این اعتراضات به حدی رسیده که روز جمعه گذشته دهها معترض اسلام گرا به خانه کاردار ایران در قاهره حمله کرده و در مقابل آن اجتماع کردند.
در همین راستا، دکتر یونس مخیون، رئیس حزب سلفی "نور"، اعلام کرده است که در تماس مجدد با مسئولین حکومتی به آنان در مورد خطر نفوذ ایران در این کشور هشدار داده و از آنان خواسته است در مورد این مسئله هر چه سریعتر تصمیم گیری کرده و راه حلی قانع کننده ارائه کنند.
روزنامه المصریون قبلا نیز در مورد دخالت ها و فعالیت های رژیم ایران در مصر افشاگری کرده بود. بنا به ادعای این روزنامه، پروژه نشر تشیع در مصر از سالها پیش و زیر نظر مستقیم علی خامنه ای، رهبر ایران دنبال می شود، و نتیجه آن تاسیس دهها حسینیه سری در مناطق مختلف مصر و استخدام دهها نیروی مصری مایل به تشیع با حمایت سنگین مالی و فعالیت بی وقفه برای نفوذ در جامعه مصر بوده است.

هیچ نظری موجود نیست: