پبش از این گزارش شده بود که دولت ترکیه به بانک‌ های این کشور دستور داده از مشتریان ایرانی خود بخواهند تا حساب‌های خود را ببندند در غیر این صورت وجوه این حساب‌ها بلوکه می‌شود. این دستورالعمل از روز چهارشنبه 17 آوریل اجرایی ‌شده است. این گزارش را روزنامه ایرانی ''شرق'' به نقل از روزنامه ''تودی زمان'' ترکیه منتشر کرده است.به نظر می رسد این اقدام به به لبنان هم رسیده است. یکی از شهروندان ایرانی که سال ها است در لبنان اقامت دارد و اتفاقا، هیچ پولی از خارج از این کشور دریافت نمی کند، به ''العربیه.نت'' گفته است که از بانک محل حسابش، با او تماس گرفته شده و گفته اند که این حساب بسته خواهد شد.
به گفته این شهروند ایرانی، او از بانک خواسته است که دلیل بستن حساب را به صورت مکتوب در اختیار او قرار دهند، اما کارمند بانک به او گفته است که هیچ دلیل مکتوبی ارائه نخواهد شد و دستور العمل مشخصی در این باره وجود ندارد.
بنا بر این گزارش، کارمند بانک تاکید کرده است که تحریم ها و بیم بانک از قرار گرفتن در معرض تحریم های اتحادیه اروپا و آمریکا، اقدام به این کار کرده است.
این شهروند ایرانی پس از آن تلاش کرد در یک بانک دیگر در لبنان حساب افتتاح کند. اما آن بانک نیز از افتتاح حساب برای او امتناع کرد.
یک دانشجوی ایرانی نیز که در یکی از دانشگاه های لبنان تحصیل می کند، به ''العربیه.نت'' گفته است که می خواسته حساب بانکی افتتاح کند، اما به هر بانکی مراجعه کرده، از پذیرش او خوددراری کرده است.
تحریم های بین المللی به منظور مقابله با برنامه اتمی ایران وضع شده است. غرب ایران را متهم به تلاش برای دستیابی به جنگ افزار اتمی متهم می کند. ایران اما بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود تاکید دارد.