.

۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

ژنرال آمریکایی: طالبان تهدیدی طولانی مدت خواهد بود

فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی اعلام کرد که طالبان برای مدتی طولانی به عنوان تهدید باقی خواهد ماند. او گفت نیروهای افغان چاره‌ای جز توافق سیاسی با طالبان نخواهند داشت؛ توافقی که باید با رهبری مقامات افغان پیش رود.
ژنرال مارتی دمپسی، فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی اعلام کرد که طالبان در طولانی مدت هم به عنوان یک تهدید باقی خواهد ماند. این ژنرال آمریکایی در گفت‌وگویی با "اسوشیتدپرس" اعتراف کرد که بخش‌هایی از افغانستان کماکان تحت نفوذ طالبان باقی خواهد ماند.
این مقام ارشد نظامی آمریکایی که برای دیدار با مقامات افغان سفری دو روزه به کابل داشت همچنین گفت که "خوشبین و امیدوار" است که نیروهای امنیتی و نظامی محلی کنترل امنیت کشور را به خوبی در دست گیرند. او اعلام کرد که از ماه مه یا ژوئن سال جاری میلادی نیروهای ذاخلی، کنترل بخش اصلی امنیت کشور را عهده‌‌دار خواهند شد. قرار است در پایان سال ۲۰۱۳ نیروهای خارجی افغانستان را ترک کنند.

اظهارات ژنرال دمپسی در حالی مطرح می‌شود که روز شنبه (۶ آوریل/۱۷ فروردین) بلافاصله بعد از ورود او به کابل، نیروهای طالبان دست به اقدامات  تازه‌ای زدند. طالبان مسئولیت انفجار یک اتوموبیل را برعهده گرفت که ۵ کشته آمریکایی برجا گذاشت. آنا اسمدینگهوف، دیپلمات آمریکایی نیز یکی از کشته‌شدگان بود.

درگیری دیگری میان نیروهای طالبان و نیروهای پلیس افغان در شرق افغانستان نیز دست‌کم ۲۰ کشته برجا گذاشت. بنا به بیانیه‌ رسمی پلیس افغانستان ۱۱ تن از کشته‌شدگان، کودک‌ بودند.

هیچ نظری موجود نیست: