.

۱۳۹۲ فروردین ۲۵, یکشنبه

ارسال شیعیان افغانی به سوریه توسط ایران

سنی نيوز: مقام‌های وزارت خارجه افغانستان می‌گویند که احتمالا حکومت ایران زمینه را برای اعزام مهاجران افغان در جنگ سوریه فراهم کرده است.
جانان موسی زی سخنگوی این وزارت امروز در کابل به خبرنگاران گفت: " گزارش‌هایی را دریافت کرده‌ایم که مهاجران افغان در ایران به جنگ سوریه فرستاده می‌شوند و در این مورد تحقیق می‌کنیم."
ایران از حکومت طاغوتی بشار اسد علیه ملت مظلوم سوریه به شدت حمایت می‌کند و قیام مردمی کنونی در این کشور را توطئه گروه‌های "جاه طلب" می‌خواند.
رسانه‌های مختلف گزارش دادند که ایران جنگجویان و مشاوران و تجهیزات نظامی و دیگر وسایل پیشرفته به نیروهای نظام طاغوتی بشار اسد در سرکوبی قیام مردمی در آن کشور کمک می‌کند.
موسی زی سخنگوی وزارت امور خارجه افغانستان همچنین گفت: "گزارش هایی مبنی بر دخیل بودن برخی از افغان‌ها در جنگ سوریه و کشته شدن آنان در این درگیری‌ها، از طریق سفارت افغانستان در اردن بررسی می‌شود."
افغانستان در دمشق سفارت ندارد و به همین سبب، سفارت افغانستان در اردن مسئول تحقیق در مورد شرکت مهاجران افغان در جنگ سوریه شده است.
رادیو آزادی گزارش داده است که یک نوار ویدیویی را دریافت کرده است که در میان اجساد سربازان سوری جسد یک شهروند افغانی با لباس نظامی دیده می‌شود.
در این ویدیو اجساد پنج تن با لباس سربازان حکومت سوریه دیده می‌شوند که در یک اتاق افتاده اند.
به گزارش رادیو آزادی بر یکی از این اجساد، تذکره (شناسنامه افغانی) قرار داده شده که نشان می‌دهد که قربانی تابعیت افغانستان را دارد و در تذکره جسد مربوط به سفر(پاسپورت) محمد فرزند خان علی، باشنده ولایت بلخ معرفی شده است.
این ویدیو در یوتیوب و دیگر شبکه‌های اجتماعی نیز نشر شده است.
بنابر یک خبر دیگر، بعضی شرکت‌های سیاحتی مربوط به اهل تشیع در کابل، جوانان اهل تشیع را به نام زیارت عتبات مقدسه به سوریه می‌فرستند. و به گفته‌ای ناظران، این امر در میان جوانان و به این تعداد سابقه نداشته است، و همه بر این نظر اند که این جوانان بخاطر جنگ به طرفداری نظام بشار الاسد علیه ملت سوریه به آنجا فرستاده می‌شوند.
 

هیچ نظری موجود نیست: