.

۱۳۹۲ فروردین ۱۶, جمعه

حمله اسلامگرایان به اقامتگاه سفیر ایران در قاهره

شماری از مخالفان بهبود مناسبات دیپلماتیک میان مصر و ایران، امروز در قاهره به روی اقامتگاه سفیر ایران سنگ پرتاب کردند و کوشیدند وارد آن شوند.

تظاهرات اعتراضی امروز در مقابل اقامتگاه سفیر ایران واکنشی بود در عین حال علیه ورود نخستین گروه از گردشگران ایرانی به قاهره، پس از برقراری مجدد خطوط هوایی مسافربری میان دو کشور که در روزهای گذشته صورت گرفت. با این حال، به دلیل مخالفت مسلمانان ، گردشگران ایرانی موفق به بازدید از بناهای تاریخی و دیدنی قاهره نشدند و به بازدید از بناهای باستانی مصر در جنوب این کشور بسنده کردند.
تظاهرکنندگان، امروز در مقابل اقامتگاه سفیر رژیم از جمله شعار می دادند که مصر کشوری سنی مذهب است و حاضر به پذیرش شیعیان در خاک خود نیست.
شمار دیگری از تظاهرکنندگان پرچم ارتش آزادیبخش سوریه را بر سر در اقامتگاه سفیر ایران نصب کردند و در شعارهایشان پشتیبانی تهران را از رژیم بشار اسد مورد انتقاد قرار دادند.
تظاهرکنندگان همچنین تلاش های محمد مُرسی، رییس جمهوری مصر، را برای ازسرگیری مناسبات دیپلماتیک با ایران مورد انتقاد قرار داده و گفتند که پشتیبانی آنان از محمد مُرسی برای اجرای شریعت در مصر بوده و نه پذیرش شیعیان در این کشور.

هیچ نظری موجود نیست: