به گزارش العربیه تلویزیون دولتی سوریه اعلام کرد:" تروریست ها یک بمب کارگذاری شده در یک خودرو را بین میدان سابع بحرات و خیابان شاه بندر دمشق منفجر کردند. به نظر می رسد که این یک بمب گذاری انتحاری بوده است".

به گفته گزارشگر خبرگزاری فرانسه این انفجار خسارات سنگینی به ساختمان های مجاور وارد کرد. همچنین پس از انفجار تیراندازی شدیدی نیز به گوش رسید و شعله های آتش و دود خاکستری از فاصله دور دیده می شد.
به گفته یک شاهد عینی مقیم دمشق، این بزرگترین انفجاری است که وی از آغاز درگیری ها تا کنون شنیده است.

یک تلویزیون دولتی سوریه به نام الاخباریه اعلام کرد که آتش نشانان بلافاصله پس از انفجار، برای خاموش کردن آتش ناشی از انفجار درمحل حاضر شدند.
این تلویزیون افزود:آتش سوزی یک مدرسه مجاور را هم در بر گرفت و چند کودک دانش آموز نیز بین کشته و زخمی شدگان هستند.
انفجار به خودروهای مجاور نیز سرایت کرد و علاوه بر آن پنجره های دفتر خبرگزاری فرانسه را نیز شکسته و به ساختمان آن خسارت وارد کرد ولی به کارکنان آن آسیبی نرسید.

این انفجار در نزدیکی بانک مرکزی سوریه اتفاق افتاد به همین دلیل ارتش و نیروهای امنیتی برای جلوگیری از نزدیکی مردم به بانک و دستبرد به آن ، فورا درمحل حادثه حاضر شدند.

انفجار دوشنبه یکی از شدیدترین انفجارها در دو سال اخیر است که پایتخت سوریه را به لرزه درآورد. به گفته رسانه های دولتی سوریه، آخرین انفجار بزرگ قبل از این ، در دمشق در22 فوریه اتفاق افتاد که 53 کشته و بیش از 200 تن زخمی برجای گذاشت.