.

۱۳۹۲ فروردین ۲۷, سه‌شنبه

انفجار در بوستون آمریکا

دو انفجار در خط پایان مسابقه دو ماراتن در بوستون، شهری در شمال آمریکا، دستکم سه کشته و صد و چهل زخمی به جا گذاشته است. از بعد از حملات یازدهم سپتامبر چنین انفجارهایی در آمریکا بی سابقه بوده است. پلیس فدرال آمریکا تحقیقات درباره انفجارها را شروع کرده و احتمال داده که این حمله تروریستی بوده باشد. هنوز کسی مسئولیت این انفجارها را به عهده نگرفته است. تدابیر امنیتی در سراسر آمریکا تشدید شده است. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، گفته مسببان این انفجارها بدون شک طعم عدالت را خواهند چشید.

آخرین آمار کشته‌شدگان انفجارهای بوستون و واکنش‌های جهانی


باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا امروز در یک کنفرانس خبری بمبگذاریهای روز گذشته در بوستون را یک « اقدام تروریستی » خواند اما پذیرفت که مقامات آمریکایی در این مورد که آیا این بمبگذاری ها کار یک نفر و یا یک گروه آمریکایی یا خارجی بوده تا هنوز چیزی نمیدانند.انفجار دو بمب روز گذشته در مسابقه دو ماراتن بوستون، یکی از رویدادهای ورزشی مهم آمریکا، ٣ کشته و ١٤٠ زخمی بر جای گذاشت


رئیس جمهور آمریکا گفت : « ما تا هنوز نمیدانیم این حملات با چه هدفی انجام شده است».»
انفجار دو بمب روز گذشته  در مسابقه دو ماراتن بوستون، یکی از رویدادهای ورزشی مهم آمریکا، ٣ کشته و ١٤٠ زخمی بر جای گذاشت و همچنین موجب وحشت ده‌ها هزار تماشاچی شد.
.رییس پلیس بوستون، اد دیویز، از کشته شدن ٣ نفر خبر داد ولی ممکن است آمار کشته شدگان این انفجار افزایش یابد
دیوال پاتریک- فرماندار بوستون، نیز از مجروح شدن بیش از١٠٠ نفر خبر داده که حال برخی از آنها بسیار وخیم است.
این در حالی است که "بوستون گلوب"- یک روزنامه محلی، از زخمی شدن ١٤٠ نفر از جمله چند کودک نوشته است، همچینین بر اساس خبر این روزنامه، یکی از کشته شدگان پسربچه‌ای ٨ ساله است.
حدود دوازده سال پس از انفجار تروریستی یازده سپتامبر در نیویورک، آمریکایی‌ها نگرانند که قربانی یک انفجار تروریستی دیگری شده باشند.
روز گذشته باراک اوباما وعده داد که عاملان این انفجار که در یکی از شهرهای هم شمال شرقی اتفاق افتاده، باید به سزای عمل خود برسند.
وی گفت: ما هنوز نمی دانیم چه کسانی و به چه علت این انفجار را انجام داده اند و بنابراین نمی توانیم در این زمینه به نتیجه برسیم. با این حال ما آنها را پیدا خواهیم کرد و دلیل انفجار را خواهیم فهمید و آنها را به عدالت خواهیم سپرد.
یک مقام کاخ سفید نیز که این انفجار را عملیات تروریستی خوانده با اشاره به ابزارهای تروریستی متعددی که در این حادثه به کار رفته، گفت که این امر نشان می دهد که این عملیات به روشنی یک عملیات تروریستی بوده است. اما ما نمی‌دانیم چه کسی مرتکب آن شده و یک تحقیق کامل تعیین خواهد کرد که این عملیات از سوی گروه‌های تروریستی خارجی است یا خیر.
بیش از ٢٧ هزار نفر در مسابقه ماراتن بوستن به مسافت ٤٢ کیلومتر شرکت کرده بودند. این مسابقه که یکی از قدیمی‌ترین رویدادهای ورزشی در آمریکاست هر سال بهترین وزرشکاران را از سراسر جهان به خود جذب می کند.
واکنش‌های جهانی به انفجارهای بوستون
بان کی مون- دبير کل سازمان ملل متحد، انفجارهای دیروز دوشنبه در بوستون آمريکا را «خشونتی بی‌منطق» توصیف و آن را محکوم کرد؛ وی افزود، اينکه این انفجار در رویدادی ورزشی اتفاق می افتد که در آن انسان‌ها با همدلی گرد آمده بودند، اين حادثه را هولناک‌تر می کند.

همچنین فرانسوا هولاند- رییس جمهوری فرانسه، دیشب همبستگی کامل فرانسه با دولت و مردم آمریکا را اعلام کرد، وی با انتشار بیانیه‌ای تأسف عمیق خود را از وقوع این انفجارها ابراز داشت و با خانواده قربانیان این حادثه همدردی کرد.
وزارت امورخارجه فرانسه، نیز در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که تمام دیپلمات‌های خود در واشنگتن را برای کمک به آمریکا بسیج می کند.
ولادمیر پوتین- رییس جمهوری روسیه، نیز به باراک اوباما همتای آمریکایی خود تسلیت گفت و انفجارهای بوستون را «جنایتی وحشیانه» خواند.
در پیام آقای پوتین آمده که مبارزه با تروریسم نیازمند یک همکاری فعال از سوی تمامی جامعه جهانی است.
حامد کرزی- رییس جمهوری افغانستان، نیز ضمن محکوم کردن این انفجارها گفت: مردم افغانستان که سالهاست قربانی حملات تروریستی هستند درد و رنج تلفات ناشی از چنین حملاتی را بیشتر درک می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: