رئیس باشگاه الهلال از باشگاه های سعودی و دیگر تیم های ورزشی عربی که در خاک ایران بازی می کنند، خواست در مقابل آنچه که وی آن را "رفتار تحریک آمیزایران " توصیف کرد، موضعی متحد و منسجم اتخاذ کنند.

او در مصاحبه ای با بتال القوس مجری برنامه " در دروازه" که از تلویزیون العربیه پخش می شود گفت:" از باشگاه های سعودی و خلیجی می خواهم که برای رساندن پیاممان به کنفدراسیون فوتبال آسیا با ما همصدا شوند، تا بتوانیم بازی هایمان با تیم ایران را به زمینی بیطرف منتقل کرده یا اینکه تیم ورزشی ایران را در مصاف تیم های شرق آسیا قرار دهند. در این صورت ایرانی ها در مقابل تیم های ژاپنی و کره ای دیگر شعارهای مذهبی و فرقه ای سر نخواهند داد."

وی افزود:" ما به منظور بازی انجام فوتبال به ایران می رویم، اما متاسفانه با مسائل دیگری مواجه می شویم. این برخوردها تاکنون متوقف نشده است. فکر کنم " کنفدراسیون فوتبال آسیا" ما را به یک شیب لغزنده و خطرناک هدایت می کند."

شاهزاده عبدالرحمن بن مساعد در این مصاحبه اظهار داشت که برخوردهای تحریک آمیز ایرانی ها حتی پس از ورود به هتل نیز ادامه داشت و هنگامی که ما به هتل رسیدیم سیستم تهویه اتاق هایمان از کار افتاده بود. همچنین 11 نفر از بازیکنان ما پس از تناول غذای هتل دچار ناراحتی معده و درد شدید شدند.

وی گفت: "ما از سکوت کنفدراسیون فوتبال آسیا در برابر برخوردهای تحریک آمیز ایران در شگفتیم که چرا تاکنون هیچ موضعی در برابر این برخوردهای ناشایست اتخاذ نکرده است".

او افزود:" آنچه برای تیم باشگاه الهلال در تهران اتفاق افتاد بسیار خطرناک بود، ما همیشه با محبت و مهربانی از ایرانی ها استقبال کرده ایم اما متاسفانه آنها همیشه برخلاف ما عمل کرده اند."

رئیس باشگاه الهلال درباره انتقاد ایرانی ها از تاخیر تیم اعزامی آنها در فرودگاه ریاض گفت:" می دانید که قانون کنفدراسیون اجازه نمی دهد که بیش از 40 نفر برای بازی عازم کشور میهمان شوند، اما ایرانی ها 80 نفر را اعزام کرده بودند واین تنها دلیل تاخیر آنها در فرودگاه بود با این حال ما به نحو احسن از آنها پذیرایی کردیم، اما در مقابل وقتی که تیم ما به تهران رسید با اینکه تعدادمان کمتر از 40 نفر بود هنگامی که آب معدنی طلب کردیم به ما ندادند و در جواب گفتند می توانید از سردکننده های معمولی آب بخورید، همچنین ما را به سالنی نامناسب هدایت کردند که در آن با مشکل کمبود صندلی مواجه شدیم، به همین دلیل بیشتر بازیکنان روی زمین نشستند. در چنین شرایطی این سفارت سعودی بود که به کمک ما شتافت. در واقع اگر سفارت سعودی در تهران با امکانات لازم به کمک ما نمی آمد سفر ورزشی ما به دوزخ تبدیل می شد."

وی در پایان برنامه گفت:" سفر به ایران بسیار خسته کننده است و شعارها اینبار نه تنها از مرز شعارهای فرقه گرایانه گذشت بلکه به شعار سیاسی و توهین به رهبران کشورهای خلیج نیز رسید."

وی تاکید کرد که ما مسئله را با " فیفا" مطرح خواهیم کرد، چرا که ما برای بازی فوتبال می رویم نه برای جنگ و نه برای بحث مذهبی یا فرقه ای ."

گفتنی است که باشگاه الهلال چهارشنبه گذشته و یک روز پس از بازی با استقلال تهران، شکایت رسمی خود نسبت به نوع میزبانی از این تیم در تهران را به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کرد. عکس‌ها و تصاویری که از وضعیت ورزشگاه آزادی، پیش و پس از بازی و نیز در جریان آن تهیه شده به این شکایت ضمیمه شده است.

باشگاه الهلال شاکی است که در طول حضور این تیم در تهران، شعارهای غیرورزشی به قصد آزار و اذیت بازیکنان و مجموعه الهلال مطرح شده است.