.

۱۳۹۲ فروردین ۲۲, پنجشنبه

آزمایش موشکی کره شمالی روز دوشنبه صورت میگیرد

نیروهای آمریکائی و کره جنوبی همچنان به حالت آماده باش باقی مانده اند زیرا مقامهای  سئول میگویند آزمایش موشکی کره شمالی ممکن است هر لحظه انجام شود.
وزارت دفاع کره جنوبی روز پنجشنه گفت در حالیکه اوضاع کاملا زیر نظر است، نیروها به علت امکان پرتاب موشک  پیونگ یانگ در حالت « آماده باش کامل» بسر می برند.

یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی می گوید تصور سئول اینست که آزمایش موشکی میتواند روز دوشنبه که روز تولد کیم ایل سونگ بنیانگذار کره شمالی است و یا قبل از آن صورت گیرد.

درهمین حال وزارت دفاع کره جنوبی از هرگونه تفسیری در مورد گزارشی که از سوی خبرگزاری کیودو ی ژاپن منتشر شده خود داری کرد. این خبرگزاری به نقل از یک مقام نظامی ژاپن گزارش داده است که پیونگ یانگ موشکی را در سکوی پرتاب قرارداده و هر لحظه ممکن است پرتاب شود.
کره جنوبی روز چهارشنبه گفت به احتمال زیاد پیونگ یانگ پس از هفته ها تهدید و تحریک، در هر لحظه ممکن است اقدام به آزمایش پرتاب یک موشک با برد متوسط کند.

یون بیونگ- سه، وزیر امورخارجه کره جنوبی گفت سئول از چین و روسیه خواسته است تا با میانجیگری، از پیونگ یانگ بخواهد تنشهای اخیر را کاهش دهد، تنشهایی که پس از آزمایش سوم سلاح هسته ای کره شمالی که تحمیل تحریمهای تازه ای را از سوی شورای امنیت بدنبال داشت، افزایش یافته اند.

در واشنگتن چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز گفت کره شمالی با تهدیدها و تحریکهای خود به بازی خطرناکی دست زده است و هشدار داد که ایالات متحده آماده است به هرگونه اقدام این کشور پاسخ دهد.

ناظران سیاسی می گویند پیونگ یانگ هیچ تمایلی به ایجاد یک کشمکش ندارد زیرا هرگونه کشمکشی می تواند نابودی این کشور را تضمین کند. همین ناظران در عین حال هشدار میدهند که ریسک یک محاسبه غلط نیز میتواند عواقب بسیار وخیمی را در شبه جزیره کره دامن زند.

هیچ نظری موجود نیست: