.

۱۳۹۲ فروردین ۱۷, شنبه

پوتین با ارسال اسلحه برای اپوزیسیون سوریه مخالفت کرد

در حالی که کشورهای غربی، به ویژه فرانسه و بریتانیا خواستار ارسال اسلحه به نیروهای مخالف بشار اسد هستند، ولادمیر پوتین در تازه ترین اظهارات خود، خواستار قطع فوری ارسال اسلحه برای اپوزیسیون سوریه شده است.

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، ولادیمیر پوتین- رییس جمهور روسیه، در مصاحبه با یک شبکه رادیو تلویزیونی آلمان در آستانه بازدید از این کشور در روز های ٧ و ٨ آوریل اعلام کرد که برای حل و فصل اوضاع در سوریه باید ارسال اسلحه برای اپوزیسیون این کشور فوراً قطع شود.
پوتین گفت: من فکر می کنم باید برای قطع فوری عملیات نظامی و آتشباری از هر دو طرف و قطع ارسال اسلحه تلاش شود.
وی در واکنش به متهم شدن روسیه در زمینه تحویل اسلحه به اسد، گفت: هیچگونه ممنوعیتی برای ارسال اسلحه به دولت قانونی فعلی وجود ندارد.
پوتین همچنین در واکنش به افشاگری اخیر روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز"، مبنی بر این که اپوزیسیون سوریه از طریق فرودگاه‌های مجاور سوریه ٣٥٠٠ تن تسلیحات و مهمات دریافت کرده، گفت که «بر اساس موازین معتبر حقوق بین‌المللی، ارسال تسلیحات به گروه‌های خواستار برهم زدن ثبات در این یا آن کشور، از راه مسلحانه غیر قابل قبول است».
اظهارات اخیر ولادمیر پوتین، در حالی است که چندی پیش دولت‌های بریتانیا و فرانسه برای یاری رساندن به مخالفان بشار اسد، اتحادیۀ اروپا را وادار کردند موضوع تحریم ارسال اسلحه به سوریه را مورد بازنگری قرار بدهد.
وزیر خارجۀ فرانسه، از ارسال اسلحه برای مخالفان رژیم دمشق پشتیبانی کرده و هشدار داده که اگر وضعیت بدین منوال ادامه یابد، عاقبت سازمان القاعده و گروه‌های افراطی، قدرت را در سوریه به چنگ خواهند آورد.
به عقیدۀ لوران فابیوس، برای دستیابی به راه‌حل‌های سیاسی در سوریه چاره‌ای جز تغییر دادن وضعیت نظامی نیست.

هیچ نظری موجود نیست: