.

۱۳۹۲ فروردین ۲۱, چهارشنبه

اعتراض دفتر هاشمی رفسنجانی به حذف او از امامت جمعه تهران

آقای هاشمی رفسنجانی در آخرین خطبه های نماز جمعه ای که ایراد کرد خواهان آزادی زندان سیاسی شده بود
به دنبال انتشار گفته‌های رئیس شورای سیاستگذاری نماز جمعه در ایران مبنی بر اینکه بحث بازگشت اکبر هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه "تمام شده است"، رئیس دفتر آقای هاشمی رفسنجانی به این موضوع واکنش نشان داد.
محمد هاشمی، رئیس دفتر آقای هاشمی رفسنجانی گفته "تصمیم قطعی درباره این موضوع باید از‌ سوی مراجع ذی‌ربط گرفته شود که هنوز از‌ سوی آنان چیزی در این‌باره گفته نشده است."
او در گفت و گو با شماره روز چهارشنبه بیست و یکم فروردین روزنامه بهار که در تهران منتشر می شود، گفته که اکبر هاشمی رفسنجانی "در مقطعی تصمیم گرفتند به نماز جمعه بازنگردند. علت هم این بود که ایشان تأکید داشتند که جایگاه نماز جمعه جایگاه مقدسی است؛ ممکن است این جایگاه با بعضی از شعارها خدشه‌دار شود."
محمد هاشمی با اشاره به به نامگذاری سال جاری خورشیدی از سوی  علی خامنه ای، رهبر ایران به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفته که بازگشت اکبر هاشمی رفسنجانی به نمازجمعه "می‌تواند یک قدم برای برطرف‌کردن موانع باشد. مسائلی هم که ما در ایام تعطیلات نوروز دیدیم نشان‌دهنده این موضوع بود."
یک روز پیش از این رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری نماز جمعه به ایلنا، خبرگزاری کار ایران گفته بود: "موضوع بازگشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به نماز جمعه مطرح نیست" و "بحث بازگشت آقای هاشمی به نماز جمعه تمام شده است."
"بحث بازگشت آقای هاشمی به نماز جمعه تمام شده است"
رضا تقوی، رئیس شورای سیاستگذاری نماز جمعه
رئیس دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی گفته است که مردم خواستار حضور او در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو هستند.
او در پاسخ به این سئوال که آیا گفته های آقای تقوی نوعی هشدار به آقای هاشمی رفسنجانی است که وارد رقابت های انتخابات نشود، گفته "این را باید از خود آقای تقوی پرسید."
محمد هاشمی به روزنامه بهار گفته "توضیحات من کامل است و دلیلی برای توضیح بیشتر در این‌باره نمی‌بینم و اگر لازم باشد در مصاحبه‌های بعدی حتما به آن اشاره می‌کنم. اما آنچه مشخص است این که عده‌ای نگران از محبوبیت هاشمی هستند."

هیچ نظری موجود نیست: