.

۱۳۹۲ فروردین ۱۲, دوشنبه

آمریکا دو بمب افکن اف - ۲۲ به کره جنوبی فرستاد

آمریکا امروز دوشنبه اعلام کرد بمب افکن های رادارگریز اف - ۲۲ خود را برای شرکت در رزمایشهای مشترک با کره جنوبی به این کشور فرستاده است. در همین حال دولت کره جنوبی هم هشدار است که به تهدیدهای کره شمالی شدیدا پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی نیروهای آمریکایی گفت دو هواپیمای شکاری اف - ۲۲ آمریکا دیروز یکشنبه به کره جنوبی رسیدند تا در رزمایشهای مشترک هردو کشور که تا پایان ماه آوریل ادامه خواهد یافت شرکت کنند.
بر اساس گزارشهای تائید نشده، این دو بمب افکن در پایگاههای آمریکا در جزایر اوکیناوا در ژاپن مستقر خواهند شد.
آمریکا پیشتر از این نیز این هواپیماها را در رزمایشهای مشترک با کره جنوبی به کار گرفته اما شرکت این هواپیماها در رزمایشهای امسال در شرایطی صورت می گیرد که تنشهای لفظی میان آمریکا و کره جنوبی از یکسو و کره شمالی از سوی دیگر افزایش یافته است.
بدنبال پرواز هواپیماهای ب – ۲ و ب – ۵۲ آمریکا بر فراز کره جنوبی، کره شمالی در روزهای گذشته وضعیت جنگی اعلام کرده و گفته است اهداف آمریکایی را مورد حمله قرار خواهد داد.
پارک گون هیه، رئیس جمهور کره جنوبی امروز دوشنبه در پاسخ به تهدید کره شمالی گفت در صورت ادامه این تهدیدها، کره جنوبی، بدون هیچگونه ملاحظه سیاسی، شدیدا به پاسخگویی خواهد پرداخت.
پیشتر از این، چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز تاکید کرده بود که واشنگتن برای مقابله با تهدیدهای جنگ طلبانه کره شمالی آماده است.
ناظران معتقدند احتمال کمی وجود دارد که تنشهای کنونی به جنگ میان طرفین بیانجامد.

هیچ نظری موجود نیست: