.

۱۳۹۲ فروردین ۱۳, سه‌شنبه

صالحی: سال 92 سال برداشت کاشته ها (بمب) است

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRv7WfxU4_qDZZNaH6mxK0ce1kEZxKBnm8SagRqXc9YJuJ-8zpx

وزیر امور خارجه با بیان اینکه جمهوری اسلامی در سال 92 وارد فازی جدید خواهد شد، گفت : ما روی سکوی پرتاب قرار گرفته ایم و در سال جدید از این سکو اوج خواهیم گرفت.
به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه در گفتگو با رادیو گفتگو خاطرنشان کرد: بدخواهان دست در دست هم دادند مشکلاتی بیافرینند، که اوج آن را در سال 91 شاهد بودیم اما به لطف الهی دشمن نتوانست به اهدافی که ترسیم کرد، برسد.
وزیر امورخارجه در ادامه این گفت و گو تصریح کرد: سال 92 سالی خواهد بود که ورود به یک فاز جدید را آغاز می کنیم و جمهوری اسلامی ایران وارد فازی جدید خواهد شد و تمام زیر بناها برای تحقق این مهم کرده شده است.
وی افزود: به یاری خدا مطمئن باشید سال 92 سال برداشت کاشته های این سی و چهار سال خواهد بود.

ردیابی آزمایشات هسته‌ای زیرزمینی
تیمی از محققان دانشگاه اوهایو اعلام کرده که قصد دارد از سامانه‌ی موقعیت‌یاب جهانی (GPS) برای ردیابی آزمایش‌های هسته‌ای زیرزمینی استفاده کند.
به گزارش آفتاب، این تیم مدعی شده‌ در سال 2011 موفق شده با استفاده از این روش،‌ محل یک آزمایش هسته‌ای را در کره شمالی با دقت 4 کیلومتر ردیابی کنند.
زمانی که یک انفجار هسته‌ای (حتی در زیر زمین) رخ می‌دهد مقدار زیادی امواج مغناطیسی در ناحیه‌ی یونوسفر در بالای جو منتشر می‌شود. بر پایه‌ی یک تئوری علمی، اغتشاشات عبوری یونوسفر (TID) می‌تواند در سیگنال‌های عبوری از این منطقه نظیر سیگنال ماهواره‌های GPS تاثیرگذار باشد.
اساس استفاده از این روش برای ردیابی آزمایشات هسته‌ای، اندازه‌گیری تاخیر زمانی رسیدن سیگنال GPS به زمین در اثر وجود TID است.
آزمایش‌های هسته‌ای تنها عامل اغتشاش در ناحیه‌ی یونوسفر نیست، پدیده‌هایی چون زلزله و یا توفان‌های شدید نیز می‌توانند عامل ایجاد TID باشند؛ اما به گفته‌ی مسؤولان این پروژه، آنها الگوریتمی را توسعه داده اند که می‌توانند بوسیله‌ی آن آزمایشات هسته‌ای را از امواجی همچون زلزله تمیز دهند.
هم اکنون سامانه‌ی پایش بین‌الملل ‌(IMS) می‌تواند آزمایش‌های هسته‌ای، زلزله و یا پدیده‌هایی که شوک‌های قوی ایجاد می‌کنند را بر روی زمین ردیابی کند؛ اما این سامانه قادر نیست آزمایش‌های زیرزمینی را شناسایی کند. بهره‌ بردن از این روش می‌تواند آزمایشات زیرزمینی را نیز شناسایی کند.

هیچ نظری موجود نیست: