به گزارش العربیه ارتش آزاد سوریه پس از درگیری شدید با نیروهای اسد توانست، چندین انبار ذخیره از سلاح های سبک و سنگین متعلق به نیروهای اسد را به تصرف خود در آورد.
در همین حال خبرگزاری "سانای انقلاب" از درگیری شدید میان ارتش آزاد سوریه و نیروهای اسد، در مناطق اطراف بازار "الهال" واقع در دمشق خبر داده است.
بر اساس این گزارش ارتش آزاد سوریه در منطقه "الجویبر" و منطقه الزبدانی دمشق ضربات سنگینی را به نیروهای اسد وارد کرده است، به طوری که نیروهای اسد به شلیک بی رویه گلوله های خمپاره و توپ به مناطق مسکونی متوسل شدند.
دراستان درعا نیز پس از جنگ و گریز چند روزه ارتش آزاد سوریه ، پایگاه بازرسی و کنترل را که مناطق "درعا" را از هم جدا می کند، به تصرف خود در آوردند.

به گفته فعالان حقوق بشر، عناصر این مرکز بازرسی و کنترل که اغلب از نیروهای امنیتی اسد هستند، پیشتر در سرکوب و قتل عام غیر نظامیان در استان درعا دست داشته اند.

این در حالی است که در جبهه شمالی سوریه و در شهرحلب کمیته های هماهنگی انقلاب سوریه از کشته شدن دهها تن که 9 کودک در میان آنها مشاهده می شوند خبر دادند. این کشتار دسته جمعی بر اثر بمباران منطقه "شیخ مقصود " در منطقه کرد نشین حلب صورت گرفته است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی انقلاب سوریه همزمان با پیشروی ارتش آزاد سوریه در مناطق مختلف این کشور در ماه مارس سال جاری، نیروهای اسد تنها در این ماه تعداد 86 موشک بالستیک از نوع اسکاد را به سوی غیر نظامیان در شهرهای حلب ، درعا و حومه دمشق پرتاب کرده است.