.

۱۳۹۲ دی ۷, شنبه

احضار یک شهروند اهل سنت به وزارت اطلاعات

خبرگزاری هرانا – محمد نجاری زندانی اهل سنت که به همراه سایر دانشجویان اهل سنت پس از ۱۸ ماه زندان آزاد گردید، به وزارت اطلاعات احضار و مورد تهدید و ضرب و شتم قرار گرفت.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد نجاری زندانی عقیدتی زندان رجایی شهر کرج و دانشجوی اهل سنت که در شهریور ماه سال جاری پس از ۱۸ ماه از زندان مزبور آزاد شده بود، در پی چندین بار احضار به اداره اطلاعات شهر تکاب، روز چهارشنبه ۴ دی ماه به اداره اطلاعات این شهر احضار و مورد ضرب و شتم، اهانت و تهدید قرار گرفت.
یک منبع موثق محلی به گزارشگر هرانا گفت: «دو تن از بازجویان اداره اطلاعات شهر تکاب بنام‌های (اسماعیلی و صدرا) محمد نجاری را مورد ضرب و شتم شدید، اهانت و تهدید قرار داده تاجایی که آثار ضربات آن‌ها برچهره وی نمایان است.»
مامورین محمد نجاری را تهدید کرده‌اند که حق ندارد به‌خانواده زندانیان اهل سنت سر بزند و یا به دنبال وکیل برای این زندانیان باشد. همچنین مامورین وی را تهدید کرده‌اند که دیگر تبلیغ عقاید خود را نکند.
این منبع در ادامه گفت: «مامورین وزارت اطلاعات به محمد نجاری گفته‌اند که باید به روستای زادگاه خود که روستایی دور افتاده است بازگردد.»

هیچ نظری موجود نیست: