در پی کشته شدن سرلشکر محمد الکروی یکی از فرمانده لشکر هفتم ارتش عراق و 7 تن از افسران همراه وی بدست گروههای مسلح در غرب استان الانبار، نوری المالکی، نخست وزیر این کشور، به نیروهای امنیتی و ارتش دستور داد تا سراسر صحرای الانبار را از وجود گروه موسوم به "دولت اسلامی عراق، شام "  (داعش) پاکسازی کنند.
به گزارش تلویزیون العربیه و به نقل از منابع دولتی عراق، در کمین گروههای مسلح در غرب استان الانبار که فرماندهان ارتش عراق را هدف قرار داده بود، بیش از 25 تن از فرماندهان و افسران عالی رتبه ارتش و نیروهای امنیتی این کشور کشته شدند.

از جمله کسانی که در این کمین کشته شدند سرلشکر محمد الکروی، سرتیپ نومان محمد الزوبعی، سرهنگ جاسم تای، سرهنگ مرتضی الحسنی، سروان سلام المالکی و دو افسر دیگر که نامشان ذکر نشده است.

طبق این گزارش علاوه بر کشته شدن 25 تن از فرماندهان و افسران 35 تن از سربازان همراه آنها نیز زخمی شدن که حال 20 تن از آنها بسیار وخیم گزارش شده است .

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از منابع مطلع نظامی عراق سرلشکرمحمد الکروی با یک تیم نظامی ویژه از افسران عراقی در حال ماموریت برای کشف یک شبکه فعال وابسته به القاعده در غرب الانبار بودند که مورد هجوم گروهی مسلح قرار گرفته و کشته شدند.