.

۱۳۹۲ آذر ۱۴, پنجشنبه

افزایش جمعیت سنی‌ها در ایران دلیل سیاست جدید مقام‌های ایرانی در افزایش زاد و ولد

چندی است که مقام های ایران، شهروندان این کشور را به زاد و ولد بیشتر تشویق می کنند. این در حالی است که در سالهای پیش، سیاست ها در ایران بر کاهش زاد و ولد استوار بود و شعارهایی همچون ''فرزند کمتر زندگی بهتر'' و ''ایست، دوتا بچه کافی است'' سر داده می شد.

نخستین بار بحث ضرورت افزایش جمعیت را محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری پیشین ایران مطرح کرد. پس از آن علی خامنه ای رهبر ایران بر این بحث تاکید کرد و در یکی از سخنرانی هایش گفت که ایران ظرفیت دستکم ۱۵۰ میلیون جمعیت را دارد. او همچنین سیاست های گذشته در کاهش زاد و ولد را، اشتباه توصیف کرد.

گزارش های رسیده به ''العربیه.نت'' به نقل از منابع موثق حاکی از آن است که دلیل دستور العمل های جدید برای افزایش جمعیت، گزارش هایی است که از افزایش جمعیت سنی ها به دست مقام های مسئول ایرانی رسیده است.

به گفته منابع موثق به ''العربیه.نت''، جمعیت سنی ها تنها در استان سیستان و بلوچستان، رشدی بالای ۲۰ درصد داشته است و مقام های مسئول به همین دلیل از اعلام آمار واقعی ساکنان این استان، خودداری می کنند.

این گزارش می افزاید که این آمار و ارقام، مقام های ایرانی را بر آن داشته تا به سیاست محدویت قائل شدن برای جمعیت پایان دهند و با وجود بحران های اقتصادی، مردم را به افزایش زاد و ولد تشویق کنند. به نظر می رسد مقام های ایرانی می خواهند نسبت سنی مذهب ها به کل جمعیت کشورشان از حد کنونی بیشتر نشود

هیچ نظری موجود نیست: