.

۱۳۹۲ آذر ۲۶, سه‌شنبه

خاتمی به دلیل ممنوع الخروج بودن نتوانست در مراسم گرامیداشت ماندلا شرکت کند


به گزارش سایت "انتخاب"، با وجود نظر مساعد حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و پیگیری وزارت خارجه این کشور برای اخذ ویزا کشور آفریقای جنوبی، محمد خاتمی به دلیل ممنوع الخروج بودن نتوانست برای شرکت در مراسم گرامیداشت نلسون ماندلا به این کشور سفر کند.

این سایت نزدیک به علی لاریجانی رئیس مجلس ایران، روز گذشته تحت عنوان " چرا خاتمی در مراسم ماندلا شرکت نکرد؟" گزارش داد: نظر حسن روحانی با سفر خاتمی به آفریقای جنوبی "مساعد" بوده و وزارت امور خارجه نیز پیگیر اخذ ویزا برای رئیس جمهوری سابق ایران بوده است. اما انتخاب اشاره نکرده که چه نهادی پس از پنج سال همچنان با خروج خاتمی از کشور مخالفت کرده است.

محمد خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران در پی اعتراضات خونین پس از انتخابات سال 2009، که اصولگرایان آن را "فتنه" می خوانند و خاتمی را یکی از "سران" آن می دانند، ممنوع الخروج شد.

به گزارش خبرنگار انتخاب، "حضور محمد خاتمی در مراسم گرامیداشت نلسون ماندلا از چند جهت قابل تامل بود، بویژه از آن جهت که خاتمی با نلسون ماندلا روابط دوستانه ای داشت، و در طی 5 سال گذشته نیز وی سفری به خارج از کشور نداشته و سفر وی در شرایط فعلی می توانست مورد توجه ویژه رسانه های بین المللی قرار بگیرد".

بر اساس این گزارش "با پیگیری دولت زمینه سفر سید محمد خاتمی فراهم شد، اما قبل از سفر به وی اطلاع دادند که او ممنوع الخروج است."

حمید رسایی نماینده اصولگرای مجلس ایران طی مصاحبه ای در 9 دسامبر با خبرگزاری "فارس" نزدیک به سپاه پاسداران گفت: "خاتمی نشان داده سابقه خوبی در سفرهای خارجی ندارد". رسایی از ملاقات خاتمی با شخصیتهایی از قبیل "جرج سوروش" انتقاد کرده و وی را متهم به گرفتن کمک مالی از برخی سران عرب کرد.

رسایی در مصاحبه خود از نیروهای امنیتی خواست تا رییس جمهور اسبق کشور را تحت مراقبت و کنترل قرار دهند

هیچ نظری موجود نیست: