حیدر مصلحی٬ وزیر سابق اطلاعات روز پنجشنبه 12-12-2013 میرحسین موسوی و مهدی کروبی را "مفسد فی‌الارض" خواند و خواستار اعدام این دو رهبر اصلاح طلب شد.
مصلحی در مصاحبه ای با سایت محافظه‌کار "صلح نیوز" گفته "سران فتنه به جرم مفسد فی الارض باید اعدام شوند٬ اما بنا به رافت و عطوفت نظام حق نفس کشیدن دارند."
وی افزوده که "سران فتنه و عقبه سیاسی آن‌ها در انتخابات سال 88 خیانت بزرگی را به ملت ایران کردند و شیرینی و حلاوت حضور حداکثری ملت در پای صندوق‌های رای را به کام ملت تلخ کردند."
وزیر سابق اطلاعات در بخش دیگری این گفتگو به رهبران "جنبش سبز" و اصلاح‌طلبان توصیه کرده از فرصتی که نظام به آن‌ها داد استفاده کرده و به آغوش ملت باز گردند.
مصلحی همچنین به اصلاح‌طلبان گفته از "رافت و بردباری نظام سوء استفاده نکنند" و بدانند که ماهیت آن‌ها برای همه ملت مشخص است."
 
وی با این ادعا که "اصلاح‌طلبان جایگاهی در بین ملت ندارند و قصد دارند با بلوا نظر‌ها را به خود جلب نمایند" به دولت حسن روحانی نیز توصیه کرده اجازه تحقق مقاصد "فتنه‌گران" را ندهد.
حیدر مصلحی در یک ماه گذشته حملات تندی علیه میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی٬ محمد خاتمی٬ حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی کرده است.
برخی تحلیل گران ایرانی گفته اند که مهمترین دلیل حملات اخیر وزیر اطلاعات انتظار وی از مقامات جدید برای کسب پستی بالا در مجموعه‌های امنیتی و اطلاعاتی است.
براساس برخی گزارش‌ها مصلحی با وجود تلاش‌های گسترده تاکنون نتوانسته نظر مقام‌های بلند‌پایه امنیتی و اطلاعاتی در این خصوص را جلب کند.