پادشاهی سعودی نسبت به خطرات یهودی سازی مسجد الاقصی به کشورهای جهان هشدار داد. در بیانیه ای که روز دوشنبه 16 دسامبر 2013 از سوی شورای وزرای این کشور صادر شد بر اهمیت موضع جدی و استوار در رویارویی با این اقدامات به منظور نجات مسجد الاقصی از خطراتی که با آن مواجه است تاکید کرد.
شورای وزرای پادشاهی سعودی در بیانیه خود اشاره کرد که شهر قدس در معرض تعدی و تجاوز نیروهای اشغالگر اسرائیل و نقشه های صهیونیستی با هدف تقسیم زمانی و مکانی مسجد الاقصی قرار دارد .

این شورا تاکید کرد که پادشاهی سعودی برخواسته از توجه تاریخی به مسایل عربی و اسلامی، ضمن پایبندی به همکاری فراگیر، عادلانه و شفاف با سازمان ملل متحد و کشورهای عضو، به منظور حرکت به پیش جهت اصلاح شورای امنیت، پایبندی خود به مشروعیت بین المللی را اعلام داشته، و در عین حال تمایل صادقانه خود برای فعال کردن نقش شورای امنیت و دیگر دستگاه های سازمان ملل متحد همصدا با درخواست هایی که در این راستا در جهان مطرح میشود را اعلام می کند،  تا جهان شاهد همکاری، امنیت و ثبات بیشتری باشد.

پادشاهی سعودی پیشتر در اجتماع سالیانه مجمع عمومی اعلام کرده بود که شورای امنیت سازمان ملل متحد توان تعامل با چالش های روزانه را ندارد و در قبال ایجاد راه حلی برای مسایل فلسطین، سوریه و پاسداری از امنیت و صلح جهانی دچار ناتوانی شده است.