دکتر جلال جلالی زاده نماینده پیشین سنندج در مجلس ایران، با اشاره به سخنان وزیر کشور که در مراسم معارفه استاندار جدید کردستان در توجیه غیر بومی بودن استاندار گفته بود چون در کردستان فرد شایسته ای نبوده، مجبور شده اند استاندار غیر بومی منصوب نمایند، به سخنان وی اعتراض کرده و در صفحه فیس بوک خود نوشت: آقای وزیر استاندار بومی پیشکش، توهین نکنید!
جلالی زاده در صفحه فیس بوکی خود نوشت: "اگر مدعی هستید که امروز در بین اهل سنت فردی شایسته استانداری پیدا نمی شود، به سبب ناتوانی وناکارآمدی کردها و اهل سنت نیست، بلکه در سایه سیاست های نا عادلانه نظام در حق نواده های قوم ماد است که امروز آنان بیگانه ونامحرم محسوب می شوند اما لبنانی ها و کنیایی ها و ... برادر و خودی بحساب می آیند." 
نماینده اسبق سنندج در ادامه افزود: "شما حق دارید، اگر ما رأی مفت ومجانی ندهیم شما هم هرگز به وزارت نمی رسیدید و این حرفها را نمی زدید".
گفتنی است چندی پیش علی یونسی مشاور رئیس جمهور در امور اقلیت های کشور گفت: در تمام مدت با مسایل مربوط به اقلیت ها، امنیتی برخورد شده است و جمهوری اسلامی نتوانسته از توانایی ها آنها بهره ببرد.