.

۱۳۹۲ آذر ۲۲, جمعه

مصباح یزدی: ولی فقیه اگر اشتباه هم کرد نباید بگویم اشتباه بود


محمد تقی مصباح یزدی روز پنجشنبه 12-12-2013 در یک همایش دولتی در قم گفت:" حتی اگر ولی فقیه اشتباه کرد نباید بگوییم اشتباه کرده است".
یزدی افزود:" در طول این 30 و اندی سال نمی‌ توانیم بگوییم ولی فقیه اشتباه کرده است و حتی اگر فرضا اشتباه کرد، شما باید به وظیفه خود عمل کنید."
به گزارش فارس مصباح یزدی با اشاره به اهمیت حکم ولی فقیه اظهار داشت:" حکم ولی فقیه از فتوای مراجع بالاتر است زیرا فتوای هیچ مرجعی برای مرجع دیگری حجت نیست، ولی اگر ولی فقیه حکمی صادر کرد همه مراجع باید اطاعت کنند و حق نقض حکم را ندارند."
مصباح یزدی از نظریه پردازان اصولگرایی است که برای ولی فقیه ارتباط آسمانی قائل است. او پیش از این گفته بود " مخالفت با ولایت ‌فقیه در حد شرک بالله است".

تمجیدهای مصباح یزدی از آیت الله خامنه ای با واکنش های متعددی در ایران مواجه شده است. او پیشتر گفته بود عملکرد رهبر جمهوری اسلامی ایران نزدیک به معصومین است.

مصباح یزدی در بخش دیگری از اظهارات خود به تشریح واقعه کربلا پرداخت و ولی فقیه را به " مسلم " و " ولی عصر" را به امام حسین تشبیه کرد. او بیعت با  خامنه ای را در حد بیعت با مسلم فرستاده امام سوم شیعیان دانست.

مصباح یزدی گفت:" این ارتباط امروز نیز قابل برقرار کردن است ... امام حسین ... مسلم را به کوفه فرستاد و مردم موظف بودند که با مسلم بیعت کنند و بیعت کردن با وی با بیعت با سیدالشهدا ... تفاوتی نداشت."
او تاکید کرد امام سوم شیعیان " از هزار و 400 سال پیش برای امروز ولی فقیه را به عنوان نماینده" معرفی کرده بود.
مصباح یزدی تاکید کرد:" معتقدیم نسبت ولی فقیه در این عصر مانند نسبت حضرت مسلم و سید الشهدا ... است."

او سپس بر این اساس نتیجه گیری کرد که در حال حاضر از طریق پشتیبانی از ولی فقیه می توان شعار " کل یوم عاشورا " را زنده کرد.

مصباح یزدی افزود:" ما در این زمینه می ‌لنگیم و در بیان شعار «جانم فدای رهبر» مشکلی نداریم ولی در عمل و اطاعت باید این میزان بررسی شود. ... باید بدانیم ولی فقیه نماینده امام است و اطاعت از او مانند اطاعت از امام است."
گفتنی است که مصباح یزدی در یکی از سخنرانی های خود در سال های گذشته گفته بود که " مردم چیکاره اند که در نوع حکومت دخالت کنند" او دمکراسی را خلاف اسلام می داند و بارها در سخنرانی های خود گفته است در اسلام مفهومی برای اکثریت وجود ندارد و او از جمله کسانی است که به خشونت در اسلام اعتقادی راسخ دارد

هیچ نظری موجود نیست: