.

۱۳۹۲ دی ۹, دوشنبه

شکست تلاشها برای قاچاق اسلحه به بحرین و فراری دادن افراد تحت تعقیب به ایران


وزارت کشور بحرین دوشنبه 30 دسامبر اعلام کرد تلاشها برای فراری دادن افراد تحت تعقیب به ایران و قاچاق اسلحه از عراق به بحرین را خنثی کرده است .
مدیر اداره کل امنیت بحرین گفت یک شناور حامل اسلحه از عراق با دو سرنشین بحرینی آموزش دیده در ایران را توقیف کرده است.

تیمسار طارق الحسن رئیس اداره کل امنیت بحرین همچنین گفت که تلاش برای فراری دادن 13 متهم تحت تعقیب، و از جمله یک شهروند سعودی، را هم خنثی کرده است.

الحسن افزود برخی از افراد تحت تعقیب به حبس ابد محکوم شده اند .

وی خاظر نشان کرد در این عملیات قایقهای گشتی گارد ساحلی با پشتیبانی هلیکوپترهای پلیس و نیروی دریایی پادشاهی بحرین شرکت داشتند.

در پی ظهور یک شناور بر روی صفحه رادار گارد ساحلی، در نزدیکی روستای "کرانه" در منطقه شمالی، نیروهای عملیاتی به تعقیب آن پرداخته و در فاصله ده کیلومتری ساحل بحرین آن را متوقف کردند.

با محاصره این قایق توسط قایق های گارد ساحلی مشخص شد که 13 متهم امنیتی تحت تعقیب از جمله یک شهروند سعودی سرنشینان آن هستند.

قاچاق اسلحه از عراق به بحرین

رئیس اداره کل امنیت همچنین اعلام کرد که این اداره توانسته است تلاش برای قاچاق اسلحه، مواد منفجره و مهمات به بحرین را که از عراق بارگیری شده بود را خنثی کند.
در این گزارش آمده است که کشتی حامل اسلحه از فاصله 118 مایلی سواحل بحرین در آب های بین المللی زیر نظر گرفته شده و پس از ورود به آب های بحرین، گارد ساحلی با کمک بالگردهای پلیس آن را متوقف کرد.

پس از تفتیش محموله این کشتی 38 دستگاه انفجاری، 31 ماده انفجاری ضد نفر، 12 ماده انفجاری ضد زرهی، 6 جعبه چاشنی انفجاری، 30 عدد گوشی نوکیا، یک دستگاه تلفن ماهواره ای ثریا، یک دستگاه مکان یاب ماهواره ای جی پی اس، 29 پانل برای انفجار بوسیله گوشی، یک مسلسل و مهمات ویژه آن، 50 نارنجک ساخت ایران، 295 چاشنی تجاری ساخت سوریه و مواد دیگری کشف و ضبط شد.
بر اساس تحقیقات اولیه دو شهروند بحرینی دستگیر شده در این قایق پیشتر توسط سپاه پاسداران ایران آموزش دیده بودند.
طارق الحسن همچنین از کشف یک انبار اسلحه و مهمات در منطقه القریه و سه مکان دیگر پرده برداشت .

هیچ نظری موجود نیست: