رهبران نیروهای موسوم به "14 مارس" روز یکشنبه 29-12-2013 ، خواستار تشکیل حکومتی بدون حضور حزب الله لبنان شدند.
نیروهای سیاسی 14 مارس، که سعد الحریری آنرا رهبری می کند، حزب الله لبنان را به دست داشتن در ترورهای شخصیت های لبنانی مخالف نفوذ سوریه در لبنان متهم می کنند.

آخرین قربانیان این سلسله ترورها در لبنان محمد شطح نماینده و عضو برجسته نیروهای سیاسی مخالف سوریه بود که در روز چهارشنبه در انفجار یک کامیون بمبگذاری شده جان خود را از دست داد.

به گزارش تلویزیون العربیه، فارس سعید، هماهنگ کننده و مشاور دبیرکل نیروهای "14 مارس" از طرح پیشنهاد تشکیل یک حکومت از افراد معتدل و از نیروهای 14 مارس خبر داد. وی گفت: "ما خواهان تشکیل حکومتی غیر وابسته به کشورهای خارجی هستیم که مصالح لبنان را در نظر داشته باشد و از لبنان حفاظت کند".

در همین حال روزنامه لبنانی "النهار" در گزارشی نوشت، میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان تصمیم گرفته که تا چند روز آینده حکومتی بیطرف را برای اداره امور کشور تعیین کند.

طبق این گزارش قرار است میشل سلیمان طی کنفرانسی خبری، برنامه تشکیل حکومت را اعلام کند.

در همین حال برخی از منابع نیروهای "14 مارس" با شنیدن این خبر اظهار داشتند که روند تشکیل حکومت باید در طی ساعت های آینده عملی شود، و تعیین حکومت از سوی رئیس جمهور یک مسئولیت ملی و سیاسی بزرگی است. این منابع تاکید کردند که هرگز با حزب الله لبنان بر سر یک میز نخواهند نشست.

گفتنی است که تمام گرایش های سیاسی در لبنان با دخالت حزب الله در جنگ سوریه مخالفند. میشل سلیمان رئیس جمهور این کشور بارها از حسن نصرالله خواسته تا به سیاست بی طرفی لبنان در مسائل سوریه پایبند باشد.