.

۱۳۹۲ فروردین ۱۴, چهارشنبه

گروههای مسلح شیعه عراقی دفتر سه روزنامه را در بغداد به آتش کشیدند

یاسر طلاس سردبیر نشریه الدستور توضیح داد که که چگونه پنجاه شورشی به دفتر نشریه ریختند و همه جا را تخریب و گروهی را زخمی کردند. معترضین فحاشی میکردند و ما را تهدید میکردند که اگر علیه روحانیون شیعه ناروائی نوشته شود همه ما کشته خواهیم شد.

حدود پنجاه نفر لباس شخصی مسلح به هفت تیر، چاقو و میله های فلزی به ساختمان محل تحریریه سه روزنامه عراقی حمله کردند و با کتک زدن روزنامه نگاران، شکستن کامپیوترها و آتش زدن آرشیوها نسبت به انتشار مقاله ای درباره یک روحانی شیعه که آنها آنرا توهین آمیز قلمداد میکردند، اعتراض کردند.
یاسر طلاس سردبیر نشریه الدستور به خبرگزاری رویترز توضیح داد که که چگونه پنجاه شورشی به دفتر نشریه ریختند و همه جا را تخریب و گروهی را زخمی کردند. طلاس گفت که معترضین فحاشی میکردند و ما را تهدید میکردند که اگر علیه روحانیون شیعه ناروائی نوشته شود ، همه ما کشته خواهیم شد. بعقیده او این گروه را مقامات دولتی کاملاً میشناسند.
نشریه الدستور اخیراً مقاله ای درباره یک روحانی شیعه که امامت جمعه شهر کربلا را بعهده دارد منتشر کرده بود.
بروایت رویترز ، حمله روز دوشنبه به دفتر این نشریات در بغداد نشان از اقتدار گروههای فشار اسلامگرای افراطی در این کشور دارد ، که می خواهند تمایلات خود را بعنوان قانون بر زندگی سیاسی عراق تحمیل کنند.
این در حالی است که پس از سقوط رژیم پیشین وضعیت انتشار رسانه های جمعی در عراق بمراتب بهتر شد و هم اکنون دویست نشریه ، شصت رادیو و حدود سی کانال تلویزیونی در عراق فعالیت می کنند.
گزارشی نیز از سوی خبرگزاری فرانسه منتشر شده است که در آن به قتل مشکوک  دوازده نفر از کاندیداهای سنی برای انتخابات آینده عراق پرداخته است. خبرگزاری فرانسه می نویسد شش نفر از این کاندیداهای بقتل رسیده عضو حزب لائیک العراقیه بوده اند. این افراد بدست گروههای لباس شخصی ناشناس و مسلح بقتل می رسند و پلیس تاکنون هیچ رد پائی از آنها نیافته است. کسانی این قتل ها را به مقامات امنیتی عراق نسبت می دهند.

هیچ نظری موجود نیست: