.

۱۳۹۱ اسفند ۸, سه‌شنبه

دور نخست مذاکرات اتمی ایران و گروه 1+5 در قزاقستان پایان یافت

العربیه:دور نخست مذاکرات میان گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران بر سر برنامه اتمی این کشور امروز سه شنبه 26-2-2013 در شهر آلماتی قزاقستان پایان یافت.

بنا بر گزاش منابع خبری، با پایان دور نخست مذاکرات، دو طرف مشغول رایزنی های دپیلماتیک شدند.

دور اول مذاکرات حدود ساعت 16 به وقت محلی پایان یافت. هنور نتایج این دور مشخص نشده است.

بنا بر گزارش هایی که پیشتر رسانه های بین المللی منتشر کرده اند، انتظار می رود که گروه 1+5 پیشنهاد کاهش تحریم های اعمال شده علیه ایران در مقابل توقف غنی سازی 20درصدی اورانیوم توسط این کشور را ارائه داده باشد.

شبکه تلویزیونی ''پرس تی وی''، وابسته به جمهوری اسلامی ایران هم گزارش داده است که این کشور، یک بسته پیشنهادی کامل را در مذاکرات اتمی قزاقستان، ارائه خواهد داد.

این گزارش افزوده است که جزئیات این بسته پیشنهادی بنا بر واکنش ها و پیشنهادهای گروه 1+5، ممکن است تغییر کند.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا ابراز امیدواری کرده است که مذاکرات قزاقستان به راه حلی دیپلماتیک برای بحران اتمی ایران بینجامد.

گروه 1+5 را آمریکا، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین، پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد به علاوه آلمان تشکیل می دهند.

غرب ایران را به تلاش برای دستیبابی به سلاح اتمی متهم می کند. اما ایران می
گوید که برنامه اتمی اش را به منظور کاربردهای مسالمت آمیز دنبال می کند.

تا کنون علاوه بر چهار دور تحریم شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا، اتحادیه اروپا و همپیمانان آن ها، تحریم های مضاعف و یک جانبه ای علیه ایران اعمال کرده اند.

از سال 2007 تا کنون، ایران و گروه 1+5 شش بار با یکدیگر مذاکره کرده اند، که همه این مذاکرات تا کنون بی نتیجه بوده است. آخرین دور از این دست مذاکرات در مسکو پایتخت روسیه برگزار شده بود.

این دور از مذاکرات ایران و گروه 1+5 در آلماتی در حالی برگزار می شود که ایران اخیرا از کشف منابع جدید اورانیوم خبر داده است. چندی پیش نیز آژانس بین المللی امرژی اتمی از افزایش غنی سازی اورانیوم توسط ایران خبر داده بود.

سیستم کوپن بار دیگر به ایران بازگشت

 العربیه:امروز سه شنبه 26-2-2013 با تصویب طرحی در مجلس ایران به منظور حمایت از
اقشار اسیب پذیر جامعه، سیستم کوپن دوباره وارد اقتصاد ایران شد.

العربیه به نقل از ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، گزارش می دهد: نمایندگان مجلس ایران در جلسه علنی امروز به جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر رای موافق داده وآنرا به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، برای خانواده هایی که تحت پوشش این طرح قرار می گیرند، کوپن هایی صادر می شود که با آن می توانند برنج، روغن و گوشت را از فروشگاه های مخصوص تهیه کنند.

دبیرکل سابق حزب الله لبنان:"جهنم در انتظار کشته شدگان این حزب در سوریه است"

العربیه:شیخ صبحی الطفیلی دبیر کل سابق حزب الله لبنان در گفت و گو با تلویزیون لبنانی " ام تی وی" اعلام کرد افراد این حزب که در سوریه کشته می شوند "شهید" به شمار نمی آیند و به گفته وی "جهنم" خواهند رفت.

به گزارش العربیه الطفیلی در این گفت و گو همچنین خواستار یاری رساندن به مردم مظلوم سوریه شد.

وی با اشاره به دخالت نیروهای حزب الله لبنان در سوریه گفت:" هر آنچه که در سوریه رخ می دهد، حمایت از رژیم دمشق و جنایت های آن است در حالی که این رژیم هیچگاه اسرائیل را بمباران نکرده است."

الطفیلی تاکید کرد :" شیعیان در سوریه نیاز به یاری هیچکس ندارند و در حقیقت ما بودیم که برای آنها مشکل آفریدیم."

وی تاکید کرد که مسئولیت قتل شیعیان در سوریه بر عهده حزب الله لبنان است. به گفته الطفیلی :" حضرت زینب نیازی به حمایت ندارد چرا که مرقد او نزد سنی ها نیز محبوب است."

الطفیلی در عین حال تاکید کرد که بیشترین استفاده را از درگیری های پیش آمده در سوریه اسرائیل می برد، چرا که به گفته وی این رژیم به دنبال شکست دو طرف درگیر در سوریه است.

وی بیان داشت :" در زمان مناسب از ستمدیدگان و کودکان سوری حمایت خواهم کرد و تلاش خود را برای جلوگیری از فتنه مذهبی میان شیعیان و سنی ها بکار خواهم بست.

۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

به دلیل سکوت جامعه جهانی نسبت به جنایت های رژیم دمشق ائتلاف مخالفان مشارکت در کنفرانس کشورهای دوست سوریه را به تعلیق درآورد

 
العربیه.:ائتلاف ملی سوریه شامگاه روز شنبه 23-2-2012 در بیانیه ای اعلام کرد که در اعتراض به سکوت جامعه جهانی نسبت به "جنایت های" رژیم بشار اسد ، در کنفرانس دوستان مردم سوریه که قرار است ما آینده در رم برگزار شود ، شرکت نخواهد کرد.

کنفرانس رم ایتالیا پنجمین نشست دوستان مردم سوریه خواهد بود که پس از نشست های 24 فوریه تونس، 6 یولیو پاریس، 12دسامبر مراکش و اوریل در استانبول ، برگزار خواهد شد.

ائتلاف ملی سوریه در بیانیه خود گفته است که " سکوت کشورهای جهان علیه جنایت های روزانه رژیم دمشق بر ضد مردم این کشور ، مشارکت در این کشتار بشمار می آید."

به گزارش خبرگزاری فرانسه ائتلاف مخالفان رژیم اسد همچنین دعوت مقامات آمریکا و روسیه برای دیدار از این دو کشور را رد کرده اند.

این در حالی است که مقامات مسکو معاذ الخطیب رئیس ائتلاف سوریه را به دیدار از مسکو در پایان ماه جاری دعوت کرده بودند. ائتلاف مردم سوریه از تمامی کشورهای جهان خواسته اند در هفته میان 15 تا 22 مارس را عزای عمومی اعلام کنند.

در همین حال دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که شامگاه گذشته بر اثر سقوط موشک های زمین به زمین " اسکاد" 29 نفر کشته و 150 نفر زخمی شدند.

اهل سنت ایران ملتی صبور و وحدت طلب است

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در بخشی از سخنان خود در جمع مردم مؤمن ایرانشهر، جامعه اهل سنت ایران را "ملتی صبور" و "وحدت طلب" توصیف کرد و بر مطالبات و حقوق قانونی اهل سنت از قبیل آزادی مذهبی، احترام به مقدسات و... تاکید کرد. مولانا عبدالحمید که اوایل هفته گذشته به برخی مناطق مرکزی و جنوبی استان سفر کرده بود، شامگاه شنبه (27 بهمن 1391) در مسجد جامع "نور" ایرانشهر به ایراد سخن پرداخت و خاطرنشان نمود: الحمدلله جامعه اهل سنت ایران ملتی صبور، شکیبا و وحدت طلب هستند و در هیچ زمانی به ملت و مملکت خیانت نکرده و وطن خود را به هیچ کسی نفروخته اند. من در مورد برخی از افرادی که از کشور فراری هستند شنیده ام که استکبار و دشمنان وطن از آنها درخواست خیانت به وطن را نموده اند، اما آنها دست رد به سینه این دشمنان زده و گفته اند که ما وطن فروش نیستیم.
مولانا عبدالحمید تاکید کرد: جامعه اهل سنت که به ملت و به جمهوری اسلامی خیانت نکرده اند، این انتظار را دارند که حقوق آنها رعایت شود و بین شیعه و سنی فرقی وجود نداشته باشد و این مسئله، حق قانونی و منطقی اهل سنت است. انتظار جامعه اهل سنت از علما و مراجع شیعه و در رأس آنان از رهبری انقلاب این است که بر رعایت حقوق اهل سنت توجه خاصی داشته باشند و تبعیضات موجود را برطرف نمایند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان با اشاره به مرزنشینی جامعه اهل سنت ایران خاطرنشان کرد: ما ایرانی هستیم و ایران وطن ماست. اگر امروز جنگی صورت بگیرد، این جامعه اهل سنت است که از مرزها دفاع کرده و به خاطر دفاع از میهن کشته می شوند. ما انسان‏های جنجگو و شجاعی هستیم؛ ما ترسو و ضعیف نیستیم و از وطن خودمان دفاع می کنیم.
ایشان در ادامه تاکید کرد: برخورداری از آزادی مذهبی و سایر حقوق، حق جامعه اهل سنت است. دیدگاه ما نسبت به شیعه و سنی یکسان است. ما با برادران شیعه خودمان احساس اخوت و برادری می کنیم. با هر کسی که خود را به اسلام منتسب می کند و با هر انسانی که به حق و حقوق مسلمانان تجاوز نکرده و با آنها دشمنی ندارند، ما با آنها در بُعد انسانی احساس اخوت می کنیم.
مولانا عبدالحمید یادآور شد: ما خواستار این هستیم که در کشورهایی که برادران شیعه در اقلیت هستند، حقوق آنها رعایت شود. اگر در یک مملکتی بین شیعه و سنی تفاوت وجود داشته باشد و به آنها با دو دید نگریسته شود، خداوند از این قضیه خشنود و راضی نخواهد شد، بلکه الله تعالی زمانی راضی است که مسئولین، علما و... با یک نگاه به ملت نگاه کنند.
مولانا عبدالحمید با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در منطقه ایرانشهر گفت: الحمدلله در منطقه ایرانشهر شیعه و سنی در کنار یکدیگر زندگی می کنند و ما تا کنون نشنیده ایم که شیعه و سنی در این منطقه به خاطر مسائل مذهبی با یکدیگر درگیر شده باشند.
ایشان در ادامه خاطرنشان کرد: چیزی که بسیار مهم و حیاتی است این است که حقوق شیعه و سنی با نگاه یکسان مراعات شود و این خواسته ای است که ما بر روی آن اصرار داریم. اسلام و قانون اساسی نیز همین را می گوید که همه ملت با یک نگاه نگریسته شوند.
مولانا عبدالحمید در پایان سخنان خود خطاب به مردم ایرانشهر گفت: خواسته ما از شما مردم این است که پایبند احکام شریعت اسلام باشید. من و شما وقتی اسلام را پذیرفتیم، پایبندی به احکام اسلام را نیز قبول کرده ایم. به یک نکته توجه داشته باشید که هیچ ملتی از تنگدستی از بین نرفته است، اما هر ملتی که از احکام الهی دوری کرده و دین گریزی داشته و دست به گناه و معصیت زده است با نابودی مواجه شده است.

تعصبات مذهبی نشانه بی فرهنگی و بدبختی است
امام جمعه اهل سنت زاهدان در این سفر، شامگاه چهارشنبه (2 اسفند 1391) نیز در جمع مردم شهرستان "کنارک" سخنرانی کرد.
ایشان در بخشی از سخنان خود در جمع مردم دین دوست این شهرستان اظهار داشت: تعصبات مذهبی و اینکه شیعه نسبت به سنی، و سنی نسبت به شیعه تعصب داشته باشد این نوعی بی فرهنگی است. اینکه برخی می گویند مسجد شیعه را نگذارید و یا اینکه مسجد سنی را نگذارید این نوعی بدبختی است. کسانی که می گویند اهل سنت تهران و اصفهان را نگذارید نماز بخوانند، اینها افراد بی فرهنگ و بیسوادی هستند. مگر تهران، اصفهان، تبریز و... متعلق به کیست؟ آن شیعه ای که نماز عید و جمعه اهل سنت، و اهل سنتی که نماز شیعه را تحمل نکند انسان بی فرهنگی است. لذا از آنجایی که ما ایرانیان ادعا داریم که ملتی بافرهنگ و کهن هستیم، نباید تعصب بیجا داشته باشیم. بنده با آن اهل سنتی که نماز شیعه را تحمل نکند برخورد می کنم. بنده گاهی مدیران اهل سنت را توصیه می کنم که بین شیعه و سنی فرقی قائل نشوند. لذا باید سعه صدر و وسعت دید وجود داشته باشد.
امام جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه به وجود آزادی‏های مذهبی اقلیت‏های دیگر کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: در ترکیه شیعیان و سایر ادیان و مذاهب از آزادی کامل برخوردارند. بنده در سفری که به تاجیکستان داشتم وضعیت اقلیت‏ها در تاجیکستان را از رئیس جمهور این کشور جویا شدم؛ او گفت که در کشور تاجیکستان اقلیت‏ها از آزادی کامل برخوردارند و همه ملت، اعم از شیعه، سنی، یهود و.... که در تاجیکستان زندگی می کنند با یک نگاه دیده می شوند.

مجلس با صدور بیانیه‌ای خواستار توافق هسته‌ای، «تنها در چارچوب NPT» شد


۲۵۲ تن از نمایندگان مجلس، روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از هیات ایران در مذاکرات هسته‌ای خواستند تا تنها در چارچوب پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای – NPT - با قدرت‌های جهان توافق کنند.

این مذاکرات در روز سه‌شنبه در آلماتی آغاز می‌شود و مساله غنی‌سازی اورانیوم یکی از اصلی‌ترین محورهای آن خواهد بود. ایران غنی سازی اورانیوم را بر اساس NPT قانونی می‌داند.

اما شورای امنیت سازمان ملل با صدور قطعنامه‌هایی از ایران خواسته است که غنی سازی را متوقف کند. ایران تا امروز به این قطعنامه‌ها بی‌توجه بوده است.

در بیانیه نمایندگان مجلس از روسیه و چین خواسته‌ شده است تا از آنچه «درخواست‌های غیرمنطقی آمریکا» خوانده شده، تبعیت نکنند.

مسلمانان اراکان در زندان ها تا حد مرگ شکنجه می شوند

سنی نیوز: یک سازمان وابسته به اتحاد روهینجیهای اراکان(ARU) در گزارشی تکان دهنده ادعا کرده است که بیش از یک هزار مسلمان در منطقه اراکان توسط حکومت برمه بازداشت شده و با اتهامات واهی و در شرایطی بسیار نامناسب و اسفناک در زندان به سر می برند.
در گزارش ادعا شده که در میان این زندانیان تعدادی زن و بیش از هفتاد کودک که برخی از آنها زیر ده سال سن دارند دیده می شود.
بر اساس این گزارش که توسط همایش اراکان ملی تهیه شده است، شکنجه و ضرب و شتم و آزار به شکلی وسیع در زندان های اراکان اعمال می شود، که در بعضی موارد به آزار و اذیت جنسی هم رسیده است، و تاکنون حداقل 68 نفر در اثر آن جان باخته اند.
بر اساس گفته های برخی از زندانیان سابق در اراکان، مسلمانان این منطقه در زندان روزانه مورد ضرب و شتم قرار می گیرند و در مواردی برخی از آنان زیر شکنجه و ضرب و شتم جان خود را از دست داده اند. همچنین در میان زندانیان افراد سالخورده و ضعیف نیز وجود دارند که در خطر بیشتری هستند. بر اساس گفته های آنان، برخی زندانیان جدید حتی لباس هم ندارند.
 

ارتش آزاد سوریه بزرگترین مرکز اتمی در دیرالزور را به تصرف خود در آوردشنبه 13 ربيع الثاني 1434هـ - 23 فوریه 2013م

کشته شدن بیش از 160 تن از مخالفان سوری در 24 ساعت گذشته

مرکز تاسیسات هسته ای دیر الزور
العربیه:کمیته های هماهنگی محلی، وابسته به مخالفان روز شنبه 23-2-2013 اعلام کردند، ارتش آزاد سوریه، بزرگترین مرکز تحقیقات هسته ای دیرالزور را به تصرف خود در آورد.

به گزارش العربیه به نقل از مخالفان سوری، این مرکز که به گفته کارشناسان بین المللی شباهت زیادی با مراکز تحقیقاتی ایران و کره شمالی دارد، تا سال 2007 به عنوان بزرگترین مرکز تحقیقاتی سوریه به شمار می رفت.

به گفته منابع مخالفان، ارتش آزاد سوریه، پس از درگیری شدیدی با نیروهای اسد بعد از ظهر جمعه، توانست این مرکز را به تصرف کامل خود درآورد.

مرکز هسته ای دیر الزور در سال 2007 توسط جنگنده های اسرائیل مورد هجوم قرار گرفته بود.

دولت سوریه در آن زمان نه تنها هیچگونه عکس العملی در برابر هجوم اسرائیلی از خود نشان نداد، بلکه از پخش خبر بمباران مرکز در رسانه هایش نیز خودداری کرد.

رسانه های غربی و عربی در سال 2006 عکسی از ابراهيم عثمان رئيس هیئت تحقیقات انرژی اتمی سوريه را در کنار یک مرد آسیایی که به نظر می رسید یکی از دانشمندان اتمی کره شمالی بود منتشر کرده بودند.

این در حالی است که کمیته هماهنگی انقلاب مردم سوریه روز جمعه از کشته شدن بیش از 160 تن از مخالفان سوری به دست نیروهای نظامی اسد خبر دادند.

۱۳۹۱ اسفند ۱, سه‌شنبه

کشتـار زندانيـان بلــوچ را شديـدا محکــوم می کنيــم

انجمن دفاع از حقوق بشربلوچستان درنروژ درمورد اعدام ديـروزچهــار زندانی بيگناه بلــوچ در زاهـدان به نامهای، عبدالله براهویی ، پرویز میربلـوچ زهی ، غـلام ریگی سیستانی، احمدشاه نورزهی سنــدی ديگـر از سبعيـت رژيم فرقه ای تهـران و ادامــه کشتاری برنامه ريزی شــده در بلوچستـان اشغالـی اســت.
 باندهای وابستـه به حاکميـت ، عوامل اطلاعاتی رژيم ، نيـروهاي نظامی و شبه نظامی در بلوچستـان اشغالـی جوانان بيگناه بلوچ را با اتهامـات بی اساس بطور مـداوم دستگيــر کرده، روانـه زندانهـای مخـوف و سياهچالهـای حکومتـی می کننـد.زندانيان سياسـی و جوانانِ اسير بلــوچ قربانـی اهـداف سياسـی و فرقه ای رژيم مذهبــی تهــران هستنــد. مقامات سياسـی، نظامـی وقضايـی رژيم با نقـض کامل حقــوق بشـرو زيرپا گذاشتن ارزشهــای انسانـی هروقـت که بخواهنـد تعـدادی از جوانان بلوچ را که در اسـارت بسر می برند بدون ارتکاب هيچ جرمی، بدون داشتن وکيل يا حق دفاع بالای چوبه دار می فرستنــد.
 انجمــن دفاع ازحقــوق بشــر بلـوچستـــان ـ نروژ ضمـن محکــوم کردن اعدام جوانان بلـوچ و جنايات ضدبشری رژيم تهران در بلوچستان اشغالـی از انسانهای با وجدان، آزاده ومسئول تقاضا دارد تا در مقابل کشتـار مردم بيدفاع بلوچ صدای خود را بلند کرده وجلوی رژيم فرقه ای ايران را در نقض حقوق بشـر وپايمال کردن ارزشهای انسانـی فعالانـه بگيرنـد.
انجمــن دفاع ازحقــوق بشــر بلـوچستـــان ـ نروژ

«یک مسئول بلند پایه ایرانی در آزمایش اخیر اتمی کره شمالی حضور داشت»

العربیه:منابع اطلاعاتی غربی اعلام کرده اند که محسن فخری زاده، دانشمند هسته ای که برنامه اتمی ایران را هدایت می کند، به شکلی محرمانه هنگام اجرای آزمایش اخیر اتمی کره شمالی حضور داشت.

کره شمالی هفته گذشته دست به یک آزمایش اتمی غیر مسالمت آمیز زد. این اقدام با اعتراض های گسترده بین المللی روبرو شد. برپایه آن ایالات متحده آمریکا متعهد شد که دست به اقدام علی عملی علیه پیونگ یانگ خواهد زد. حضور یک شخصیت ایرانی در این سطح هنگام این ازمایش می تواند گمان های جامعه جهانی درباره تلاش ایران برای دستیابی به سلاح اتمی را تقویت کند. ایرانی ها می گویند که برنامه اتمی شان مسالمت آمیز است اما در مقابل برخی از کشورها در این زمینه تشکیک می کنند.

به گزارش روزنامه بریتانیایی ''ساندی تایمز'' گزارش داده است که محسن فخری زاده به شکل بسیار نادری به خارج سفر می کند.

این روزنامه خاطرنشان می کند که تدابیر امنیتی برای محافظت از فخری زاده پس از ترور چند تن از دانشمندان مرتبط با برنامه اتمی ایران، تشدید شده است.

منابع اطلاعاتی غربی می گویند که فخری زاده مسئول ساخت کلاهک های کوچکی است که بر روی موشک های بالستیک سوار می شود و می تواند سلاح اتمی حمل کند. ایران این تکنولوژی را از کره شمالی به دست آورده است.

منابع دولتی ژاپنی و مسئولان نظامی از کره جنوبی هفته گذشته گفته اند که هدف اصلی تجربه اخیر کره جنوبی، پیشرفته سازی موشک هایی با کلاهک جنگی بود.

این دستاورد پیشتر برای تهران و پیونگ یانگ دشوار می نموند.

روزنامه بریتانیایی نوشته است که حضور دانشمند ایرانی در آزمایش اتمی کره شمالی، عمق همکاری میان تهران و پیونگ یانگ را نشان می دهد. همچنین بیم غرب از آزمایش کره شمالی و برنامه اتمی ایران را تشدید می کند.

این روزنامه می افزاید که حضور دانشمند ایرانی در کره شمالی تاکیدی است بر این که تحریم های بین المللی اعمال شده بر ایران به منظور مقابله با برنامه اتمی این کشور، غیرکافی و ناکارآمد است.

به نوشته این روزنامه، نام فخری زاده در اسناد شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان فردی مرتبط با برنامه اتمی و موشکی ایران، درج شده است. بنا بر این فرمان بلوکه کردن اموال او در بانک های جهان صادر شده است.

برپایه اسناد موجود در شورای امنیت، ایران پیشتر حضور فخری زاده در بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی را نپذیرفته بود. این تصمیم از اهمین فخری زاده برای برنامه اتمی ایران حکایت دارد.

مخالفان سوری از کشته شدن 3 عضو دیگر حزب الله لبنان خبر دادند

 
العربیه:یک منبع در حزب‌الله لبنان روز دوشنبه 18-2-2013 اعلام کرد طی درگیری‌هایی روز گذشته که در مرز اين كشور و سوريه رخ داد، سه لبنانی کشته و 14 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش العربیه این مقام عضو حزب‌الله در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که این افراد در حال دفاع از خود در درگیری با اعضای ارتش آزاد سوریه کشته شدند.

وی اما در عین حال تاکید کرد این سه لبنانی در جریان درگیری هایی در خاک سوریه به قتل رسیده اند.

از سوی دیگر رامی عبدالرحمن رئیس مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه با تایید این خبر اعلام کرد که 21 لبنانی که در این درگیری ها زخمی شده اند به بیمارستانی در شهرک هرمل در شرق بیروت که منطقه تحت نفوذ حزب الله لبنان است انتقال داده شده اند.

عبدالرحمن با تاکید بر نظامی بودن این افرادريا، افزود که این افراد از اعضای کمیته های لبنانی هوادار بشار اسد هستند که زیر نظر حزب الله لبنان آموزش دیده اند.

وی اظهار داشت، دستکم 10 نفر از مخالفان رژیم سوریه در این درگیری جان خود را از دست دادند.

در همین حال شورای ملی سوریه با انتشار بیانیه ای از دولت لبنان خواست تا از تجاوز اعضای حزب الله به خاک سوریه جلوگیری کند.

در این بیانیه آمده است که حملات حزب الله لبنان به خاک سوریه منجر به آوارگی صدها نفر و دامن زدن به تنش فرقه ای در منطقه شده است.

کمیته های هماهنگی سوریه دیروز شنبه از درگیری شدید میان نیرویی از ارتش آزاد و عناصری از حزب الله لبنان در اطراف شهر القصیر خبر داده بودند.

حزب الله لبنان پس از کشته شدن شماری از اعضای خود در ماههای اخیر در سوریه، اعلام می کرد که این افراد در اثنای انجام ماموریت جهادی خود کشته شده اند.

۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

ایران در سواحل دریای عمان پایگاه جدید دریایی احداث می‌کند

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران از احداث یک پایگاه جدید دریایی نظامی در شهر پَسابندر، واقع در استان سیستان و بلوچستان و در ۳۰ کیلومتری مرز پاکستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، حبیب‌الله سیاری، که روز یکشنبه ۲۹ بهمن در همایش «توسعه سواحل مَکران و اقتدار دریایی جمهوری اسلامی» سخن می‌گفت اظهار داشت که این پایگاه دریایی در شرقی‌ترین سواحل ایران و در خلیج گواتر در حال احداث است و این پایگاه جزء منطقه دریایی کُنارک محسوب می‌شود.

وی دلیل ایجاد این پایگاه را حضور در منطقه و «دفاع از منافع و منابع آبی کشور» نامیده و گفت که این پایگاه ساخته می‌شود «تا از این به بعد با اشراف بیشتری بتوانیم رفت و آمدها در منطقه را کنترل کنیم.»

حبیب‌الله سیاری گفت که استقرار نیروی دریایی در سواحل مکران به دستور آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، انجام می‌شود و توضیح داد که «استقرار نیروی دریایی ارتش از بندرعباس شروع می‌شود و در شهرهای میناب، سیریک، جاسک، راس میدانی، کنارک و پسابندر ادامه می‌یابد.»

۲۶۵ نماينده مجلس از رهبر جمهوری اسلامی عذرخواهی کردند

 ۲۶۵ نماينده مجلس شورای اسلامی روز يکشنبه، ۲۹ بهمن ماه،در نامه ای به رهبر ایران به خاطر وقايع روز استيضاح وزير کار و امور اجتماعی از وی عذرخواهی کردند و رييس مجلس نيز گفته است که انتقادهای رهبر، «دلپذير» بود.

در بيانيه اين نمايندگان که بيش از دو سوم ترکيب مجلس شورای اسلامی را در بر می گيرد، آنچه که «جايگاه رفيع و بی بديل ولايت فقيه» در ساختار نظام سياسی جمهوری اسلامی خوانده شده، مورد تاکيد قرار گرفته است و نمايندگان از آيت الله خامنه ای به عنوان «ناخدای خدامحور نظام» نام برده‌اند.

در اين بيانيه آمده است که «ما نمايندگان مجلس شورای اسلامی با استمداد از خداوند سبحان گوش جان به ندای الهی پيشوای خود سپرده و اميد آن داريم که تقوی و صبر را سرلوحه اقدامات خويش قرار داده و در اوج همدلی و هم افزايی با وحدت و انسجام حداکثری گام برداريم».

مصاحبه با مولانا عبدالحمید در مورد فرافکنی برخی سایت‏های افراطی

اشاره: اخیرا برخی از سایت‏های معاند، که همواره در مسیر تخریب چهره های سرشناس و تشویش اذهان عمومی جامعه فعالیت می کنند، از شرکت مولانا عبدالحمید در مراسم تشییع جنازه سران یکی از طوائف معروف استان، و عدم شرکت در راهپیمایی 22 بهمن، بهره برداری سیاسی کرده و با سوء استفاده از این موضوع، سعی در تخریب شخصیت ایشان و تشویش اذهان عمومی نموده اند.
پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین برای روشن شدن این موضوع، مصاحبه ای با مولانا عبدالحمید ترتیب داده است که مشروح این مصاحبه به شرح ذیل است:


سنی آنلاین:
اخیرا برخی از سایت‏ها، عدم شرکت جنابعالی در راهپیمایی 22 بهمن امسال را مورد انتقاد قرار داده اند. علت عدم شرکت شما در راهپیمایی این روز چه بوده است؟

مولانا عبدالحمید:
بنده چند سالی است که به خاطر برخی ملاحظات، که مسئولین استانی در جریان هستند، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت نکرده ام. اما در خطبه های نماز جمعه مردم را به شرکت در این راهپیمایی تشویق و ترغیب نموده ام، به طوری که جمعیت قابل ملاحظه ای، از جمله اساتید برجسته، طلاب و همچنین معاونت دارالعلوم زاهدان، به نمایندگی از بنده، در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کرده اند.

سنی آنلاین:
برخی از سایت‏ها از "سردار تاج محمد گمشادزهی" به عنوان "شرور منطقه" یاد کرده و از شرکت شما در مراسم تشییع جنازه وی انتقاد کرده و همچنین مدعی شده اند که شما  و «حتی اطرافیان» شما در نماز جنازه مولوی جنگی زهی «حاضر نشده اید». نظر جنابعالی در این باره چیست؟

مولانا عبدالحمید:
اولاً؛ طبق علم و آگاهی ما، سردار "تاج محمد" فرد شروری نبوده، بلکه فراری بوده است، و باید بین انسانی که فراری است و کسی که اقدامات شرورانه انجام می دهد فرق قائل بود. لذا سردار تاج محمد، یک فراری بود که از طریق تأمین در حال بازگشت به وطن بود. همچنین بر حسب اطلاع ما وی در هیچ قتل و راه بندانی دست نداشته و به دنبال ناامنی در داخل ایران نبوده است. ایشان از ریش سفیدان یکی از طوائف بزرگ منطقه (گمشادزهی) بوده است.
ثانیاً؛ بنده با شرکت در نماز جنازه ایشان، خواستم اعتراض خود را به نحوه قتل وی، که به صورت ترور انجام گرفت، نشان دهم. گر چه تا کنون دقیقا نمی دانیم که ایشان به چه جرمی و توسط چه کسانی کشته شده است؟ اما قتل به صورت ترور، کار هر کسی که باشد شرعا و عرفا مردود است زیرا این نوع قتل و کشتار به نوعی محاکمه صحرایی و یک طرفه محسوب شده و باعث هرج و مرج در جامعه می شود.
اما در مورد مرحوم مولوی جنگی زهی، باید عرض کنم که وی از علمای مطرح نبوده و بنده شناختی نسبت به ایشان نداشتم، اما با این وجود، هیئتی برای شرکت در تشییع جنازه و اظهار تأسف و همدردی با خانواده و بستگان ایشان به منطقه فرستادیم.
همچنین ترور وی در نماز جمعه، به شدت محکوم شد.

نبرد در اطراف فرودگاه بين المللی حلب ادامه دارد


نيروهای ارتش سوريه و مخالفان مسلح حکومت اين کشور، روز شنبه نيز به نبرد برای کنترل مناطق اطراف فرودگاه بين المللی حلب ادامه دادند.

بنابر گزارش خبرگزاری‌ها، مخالفان حکومت سوريه می‌گويند همچنان کنترل يک پايگاه هوايی در اين منطقه که در روزهای گذشته آن را تصرف کرده‌اند، در اختيار دارند.

مخالفان مدعی هستند که روز شنبه يک پاسگاه ايست بازرسی پليس در نزديکی مرزهای سوريه و اسراييل در منطقه بلندی‌های جولان را تصرف کرده‌اند.

کشته شدن 12 تن از نیروهای حزب الله لبنان به دست ارتش آزاد سوریه

عکس آرشیوی از یکی از افراد ارتش آزاد سوریه

العربیه:فعالان سوری روز شنبه 16-2-2013 از کشته شدن 12 تن از عناصر حزب الله لبنان به دست ارتش آزاد سوریه در منطقه "القصیر" در غرب حمص، خبر دادند.

به گزارش العربیه به نقل از روزنامه "الشرق الاوسط" درگیری بین ارتش آزاد و حزب الله زمانی آغاز شد که شماری از اعضای این حزب برای انتقال اجساد افراد خود که روز جمعه در منطقه "القصیر" کشته شدند، دست به عملیات زده بودند.

ارتش آزاد سوریه روز جمعه از هجوم نیروهای حزب الله به منطقه "القصیر" در غرب حمص خبر داده بود اما پس از آن اعلام کرد که اغلب نیروهای حزب الله را با نصب کمینی به قتل رسانده و هجوم آنها را با شکست روبرو ساخته است.

به گزارش فعالان سوری درعملیاتی که به کشته شدن دهها تن از افراد حزب الله منجر گردید، گردان های" الخضراء، جبهه النصر والفاروق، با نصب کمینی، با وارد کردن تلفات سنگینی به آنها کلیه اعضای این گروه عملیاتی را به قتل رساندند.

در همین حال فهد المصری، مسئول اطلاع رسانی فرماندهی مشترک ارتش آزاد سوریه، در گفت وگویی با روزنامه شرق الاوسط اظهار داشته که درگیری با نیروهای حزب الله روزانه در مرزهای لبنان وسوریه ادامه دارد.وی افزود: البته ما به مرز لبنان کاری نداریم اما این حزب الله است که برای کاهش فشار بر نیروهای اسد اقدام به حمله می کند. نیروهای حزب الله 6 روستای مرزی سوریه را که همگی ساکنان آنها از مخالفان بشار اسد هستند به اشغال خود در آورده اند.

المصری افزود:" حزب الله لبنان همچنین تلاش دارد که مناطق واقع در حومه حمص که در کنترل ارتش آزاد است بازپس گیرد تا از این طریق زمینه بازپسگیری شهرحمص را برای نیروهای اسد مهیا سازد.

مسئول مرکز اطلاع رسانی فرماندهی مشترک گفت:" همه تلاش حزب الله لبنان جلوگیری از آزاد سازی جاده استراتژیک حمص – دمشق توسط ارتش آزاد است و این حزب در واقع در کنار اسد بر علیه ملت قیام کرده سوریه می جنگند".

ارتش آزاد سوریه بارها اعلام کرده است که تاکنون شماری از نیروهای حزب سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان را که در کنار نارتش بشار اسد می جنگند را به قتل رسانده و یا به اسارت خود در آورده است.

گفتنی است هفته گذشته سردار حسن شاطری یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران و سه تن از افراد حزب الله نیز در سوریه کشته شدند.

بحرین از کشف یک «هسته تروریستی مرتبط با ایران» خبر داد

وزیر کشور بحرین می‌گوید یک «هسته تروریستی» متشکل از هشت نفر را که با «ایران، عراق، و لبنان» مرتبط بودند کشف و متلاشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شیخ رشید بن عبدالله الخلیفه روز شنبه ۲۸ بهمن گفت که «سرویس‌های امنیتی به کمک یک کشور برادر، اعضای یک هسته تروریستی متشکل از هشت عنصر بحرینی را بازداشت کرده‌اند.»

به نقل از خبرگزاری دولتی بحرین، وزیر کشور این کشور افزود که «این هشت نفر بین ایران، عراق، و لبنان سفر کرده و در این کشورها به آنها آموزش نظامی شامل استفاده از سلاح و مواد منفجره و هم‌چنین کمک مالی داده شده است.»

وی افزود که «جزئیات این پرونده پس از تکمیل تحقیقات به‌زودی اعلام خواهد شد.»

شیخ رشید هم‌چنین «تشدید خشونت‌ها» که طی روز پنج‌شنبه و به مناسبت دومین سالگرد اعتراضات سال ۲۰۱۱ در بحرین رخ داد را تقبیح کرد و گفت که در سه روز اخیر در این خشونت‌ها «سلاح گرم» استفاده شده است.

وزیر کشور بحرین در ادامه گفت «اقدامات تروریستی» که در سه روز اخیر اتفاق افتاده دو  کشته به جای گذاشته و باعث زخمی شدن ۷۵ مأمور پلیس شده است.

اعتراضات اکثریت شیعه در بحرین علیه حکومت سنی‌مذهب این کشور از دو سال پیش ادامه داشته و به گفته گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر در جریان این اعتراضات تاکنون دست‌کم ۸۰ نفر کشته شده‌اند.

۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

ارتش آزاد سوریه دو جنگنده رژیم اسد را در استان ادلب سرنگون کرد


  العربیه:شبکه اطلاع رسانی شام وابسته به مخالفان سوری، روز جمعه 15-2-2013 اعلام کرد ارتش آزاد سوریه دو جنگنده را در روستای "حیش" در استان ادلب سرنگون کرده است.

بر اساس این گزارش دو جنگنده سرنگون شده از نوع میگ 23 ساخت روسیه هستند.

مخالفان تصاویری ویدیویی از چگونگی سرنگون کردن این جنگنده ها را بر صفحه فیس بوک منتشر کرده اند اما هیچگونه اطلاعی از وضعیت خلبانان این دو جنگنده ارائه نشده است .

در همین حال کمیته هماهنگی انقلاب سوریه روز جمعه از درگیری شدید میان ارتش آزاد سوریه و نیروهای نظامی این کشور در مناطق داریا، زبدانی، الیرموک، کفرغوطه و مرج السلطان در اطراف دمشق خبر دادند.

بر اساس این گزارش نیروهای اسد بامداد امروز جمعه این مناطق را با اسلحه سنگین گلوله باران کردند.

همچنین در منطقه شرق درعا، شهری که اولین اعتراضات مردمی سوریه از آن آغاز شد، ارتش آزاد از تصرف یک پایگاه هوایی بسیار مهم خبر داد.

ارتش آزاد، تصویری ویدیویی از عملیات آزاد سازی این پایگاه استراتژیک و مهم هوایی را برای تلویزیون العربیه ارسال کرده است.

این در حالی است که در 24 ساعت گذشته بیش از 160 تن از مخالفان سوریی در مناطق مختلف سوریه به دست نیروهای امنیتی و ارتش اسد کشته شدند.

اغلب قربانیان بر اثر بمباران بی رویه مناطق مسکونی مخالفان جان خود را از دست داده ند.

یک فرمانده سپاه قدس در سوریه کشته شد

ژنرال حسن شاطری معروف به حسام نویسالعربیه:خبرها از کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سوریه حکایت دارد.


خبرگزاری ''ابنا'' گزارش داده است که ''حاج حسین شاطری'' رئیس هیئت ایرانی ستاد بازسازی لبنان در خارج از ایران کشته شده است.

این خبرگزاری درباره مکان کشته شدن او توضیحی ارائه نداده اما تنها به این نکته بسنده کرده است که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شامگاه چهارشنبه ۱۳-۲-۲۰۱۳ برای عرض تسلیت به منزل شاطری در تهران رفته است.

در همین زمینه سایت ''بلاغ'' گزارش داده است که حسین شاطری به همراه دو تن از همراهانش در شهر حلب سوریه در یک کمین کشته شده اند.

اما خبرهای رسیده به ''العربیه.نت'' حکایت از آن دارد که این فرمانده سپاه قدس در نزدیکی دمشق به دست مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه کشته شده است.

درباره جزئیات کشته شدن حسین شاطری خبرها ضد و نقیض است اما سفارت ایران در بیروت کشته شدن او را تایید کرده است.

نکته جالب توجه این است که حسین شاطری در لبنان به نام ''حسام خوش نویس'' مشهور بود و سال ها در جنوب این کشور مستقر بود.
شایان ذکر است که تشییع جنازه این فرمانده سپاه قدس قرار است امروز پنجشنبه در تهران برگزار شود.

کشته شدن این فرمانده سپاه قدس در سوریه در حالی صورت گرفته است که جمهوری اسلامی ایران تا کنون دست داشتن خود را در بحران این کشور تکذیب کرده است.

مخالفان بشار اسد و شماری از کشورهای غربی و عربی جمهوری اسلامی ایران را به کمک به نظام بشار اسد در سرکوب نظامی مخالفانش متهم می کنند.
پیشتر محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران گفته بود که این نیرو تنها مشاور نظامی در سوریه دارد اما در فعالیت های نظامی شرکت نمی کند.

نظام بشار اسد مهمترین متحد حکومت ایران در منطقه است

نخست وزیر سابق اسد: سوریه تحت اشغال ایران است و توسط سلیمانی اداره می شود

ریاض حجاب نخست وزیر سابق سوریه
العربیه:ریاض حجاب نخست وزیر سابق سوریه در گفت و گو با تلویزیون العربیه اعلام کرد که کشورش تحت اشغال ایران است و توسط سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس اداره می شود.

نخست وزیر جدا شده سوریه با اشاره به حضور نظامیان ایرانی در کنار نیروهای بشار اسد، خواهان دخالت جامعه بین المللی در کشورش شد.

وی با اشاره به اینکه اپوزیسیون سوریه طرح های غیر علنی درباره حل بحران این کشور را نخواهد پذیرفت، تاکید کرد که مخالفان از تصمیم خود مبنی بر کناره گیری بشار اسد عقب نشینی نخواهند کرد.

حجاب اظهار داشت که طرح ارائه شده برای حل بحران سوریه که این روزها درباره آن صحبت می شود، دارای ابهامات زیادی است و به گفته وی مردم و مخالفان طرحی را که به ارزش های انقلاب سوریه احترام نگذارد، نمی پذیرند.

روزنامه الشرق الاوسط روز گذشته در گزارشی از پیش نویس طرحی برای حل بحران سوریه با حمایت سازمان ملل خبر داد.

بر اساس گزارش روزنامه الشرق الاوسط در این طرح پیشنهاد شده است که شورایی با حضور 142 عضو تشکیل شود که از این میان 102 نفر توسط سازمان ملل و 30 نفر دیگر توسط رژیم دمشق، مخالفان و مراجع دینی انتخاب شوند.

بر اساس این پیشنهاد این شورا "مجلس سنا" نام گذاری خواهد شد تا به عنوان هسته اصلی تاسیس جمهوری دوم سوریه عمل کند. بر اساس این طرح فاروق الشرع معاون رئیس جمهور سوریه ریاست این مجلس را برعهده خواهد گرفت.

نخست وزیر سابق سوریه در گفت و گو با تلویزیون العربیه تاکید کرد که بشار اسد به هیچ طرحی جواب مثبت نخواهد داد .

حجاب این سؤال را مطرح کرد که:" چگونه از بشار اسد که به درخواست های بشردوستانه جواب رد می دهد ، انتظار داشت که به درخواست های سیاسی جواب مثبت دهد؟."

وی تشکیل دولت انتقالی سوریه را ضرورت ملی برشمرد و از احتمال تشکیل آن پس از توافق گروههای مخالف رژیم این کشور خبر داد.


آمريکا و بريتانيا خواستار آزادی فوری ميرحسين موسوی و مهدی کروبی شدند

آمريکا و بريتانيا خواستار آزادی فوری ميرحسين موسوی و مهدی کروبی،‌ رهبران معترضان به نتايج انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ شدند.
 
به گزارش سايت وزارت امور خارجه آمريکا،‌ ويکتوريا نولند،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا،‌ با اشاره به حصر خانگی آقايان موسوی و کروبی و نيز زهرا رهنورد گفت:‌ واشينگتن همراه با جامعه جهانی خواستار آزادی آنان و نيز پايان آزار و اذيت خانواده‌های آنان است.
 
به گزارش سايت سفارت بريتانيا در تهران،‌ الستر برت، معاون وزير خارجه بريتانيا نيز ضمن درخواست برای آزادی فوری مير حسين موسوی و مهدی کروبی،‌ آزار و ارعاب فرزندان آنها را تلاش برای سرکوب چهره‌های مخالف و خانواده‌هايشان خواند.
 
کاترين اشتون، مسئول سياست خارجی اتحاديه اروپا ‌و حزب سوسياليست فرانسه نيز خواستار آزادی آقايان موسوی و کروبی شده‌اند.

انفجار شهاب سنگ بر فراز کوهستان‌های اورال روسيه بیش از ۵۰۰ تن را زخمی کرد

انفجار يک شهاب سنگ بر فراز کوهستان‌های اورال روسيه بیش از  ۵۰۰  تن را زخمی کرد.
 
به گزارش خبرگزاری‌ها،‌ وزارت امور اضطراری روسيه اعلام کرد که قطعات اين شهاب سنگ در منطقه کم جمعيت چليابينسک، سقوط کرد.
 
ولاديمير استپانوف، سخنگوی اين وزارت خانه درباره تاثير انفجار و سقوط اين شهاب سنگ گفت:«ميزان راديو اکتيو در منطقه عادی است و ساختارهای انرژی،‌ ارتباطات و حمل و نقل عمومی به طور عادی کار می کنند.»
 
بر اساس اين گزارش،‌ اغلب مجروحان به دليل شکسته شدن پنجره منازل شان زخمی شده‌اند.

۱۳۹۱ بهمن ۲۴, سه‌شنبه

هیات آژانس بین المللی انرژی اتمی رهسپار تهران شد


معاون آژانس بین المللی انرژی اتمی، هرمان ناکارتس، قبل از عزیمت به تهران در فرودگاه وین به خبرنگاران گفت: هدف از سفر به ایران « نهایی کردن سند رویکرد » به مسئله هسته ای ایران است.
هرمان ناکارتس افزود: این سند، حل وفصل مسائل باقیمانده مربوط به ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای ایران را تسهیل میکند.

وی گفت: هیات آژانس برای حل و فصل اختلافات کوشش فراوان خواهد کرد.

قرار است  مذاکرات هیات آژانس و مقامات ایرانی روز چهارشنبه در تهران برگزار شود.

«القاعدهٔ عربستان» مسلمانان را به جهاد با فرانسه و کمک به اسلامگرایان مالی فراخواند


القاعده شبه جزیرهٔ عربستان با انتشار بیانیه ای مسلمانان را به جهاد با فرانسه و کمک به اسلامگرایان مالی فراخواند.
در بیانیه القاعده عربستان آمده است بر هر مسلمان توانایی واجب است با جان ومال به کمک مسلمانان مالی بشتابد.

نیروهای فرانسوی در ۱۱ ژانویه، برای جلوگیری از تسلط اسلامگرایان وابسته به القاعده بر کشور مالی، وارد عملیات نظامی علیه آنان شدند.

القاعدهٔ عربستان سعودی از نظر آمریکا یکی از خطرناکترین گروه های جهادی افراطی بشمار می رود.

مخالفان بشار اسد پایگاه هوایی « جراح » را در استان حلب در اختیار گرفتند

دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید نیروهای مخالف حکومت بشار اسد، پس از چند روز درگیری، روز سه شنبه موفق شدند  پایگاه هوایی « جرّاح » را در استان حلب تصرف کنند.

مخالفان بشار اسد روز دوشنبه نیز کنترل بزرگترین سد و تاسیسات « هیدرو الکتریک» سوریه  را بر روی رود فرات در استان « رَقه » در اختیار گرفتند.

رژیم اسد گفت و گو با ائتلاف ملی سوریه را پذیرفت

العربیه :یک مقام دولتی در سوریه روز سه شنبه 12-2-2013 از آمادگی خود برای گفت و گو با معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان در خارج از این کشور خبر داد.

علی حیدر وزیر آشتی ملی سوریه در گفت و گو با روزنامه بریتانیایی"گاردین" در واکنش به پیشنهاد الخطیب برای گفت و گو با رژیم دمشق اعلام کرد که آماده است در خارج از سوریه به گفت و گو بنشیند.

وزیر آشتی ملی سوریه " شهر ژنو در سوئیس را مکانی برای انجام این گفت و گو ها پیشنهاد داد.

حیدر در عین حال تاکید کرد که این گفت و گو زمینه را برای گفت و گوهای اصلی که به گفته وی باید در سوریه صورت گیرد ، فراهم کند.

اظهارات وزیر آشتی ملی سوریه تنها چند ساعت پس از سوء قصد به کاروان رئیس شورای ملی سوریه در مرز با ترکیه که به کشته شدن 13 تن انجامید ، بیان می شود.

وزیر خارجه سعودی: ایران به قوانین بین المللی احترام بگذارد

    شاهزاده سعود الفیصل وزیر امور خارجه پادشاهی سعودی روز سه شنبه 12-2-2013 در گفت و گوی مشترک با میخائیل اشپیندلگر همتای اتریشی خود از ایران خواست به قوانین بین المللی احترام بگذارد.
    سعود الفیصل و میخائیل اشپیندلگر در پایان این ملاقات در یک کنفرانس خبری شرکت کردند ، وزیر خارجه سعودی در این کنفرانس اظهار داشت "ما به دنبال خلع سلاح هسته ای در منطقه هستیم، و ایران لازم است به قوانین عمومی احترام بگذارد."

    وی بر ضرورت دست یابی به توافقی میان ایران و جامعه جهانی درباره پرونده هسته ای این کشور تاکید کرد.

    وزیر خارجه سعودی همچنین درباره سوریه بیان داشت که "دخالت سازمان ملل برای حل بحران این کشور ضروری است."

    وی در این کنفرانس خبری تاکید کرد که رژیم سوریه از انتقال قدرت به مخالفان سرباز می زند و جامعه جهانی در جلوگیری از خشونت ناتوان است.

    شاهزاده سعود الفیصل این پرسش را مطرح کرد که :" جامعه جهانی چگونه می خواهد از خونریزی بیشتر در سوریه جلوگیری کند؟."

    وزیر خارجه سعودی تاکید کرد که حل بحران سوریه به نظر و خواست مردم این کشور بستگی دارد.

    در مقابل وزیر خارجه اتریش از توافق کشورهای اتحادیه اروپا برای برگزاری نشستی جهت بحث درباره بحران سوریه خبر داد.

    رئیس شورای ملی سوریه مورد سوء قصد قرار گرفت

    العربیه:جورج صبرا رئیس شورای ملی سوریه روز سه شنبه 12-2-2013 اعلام کرد کاروان وی در هنگام عبور از گذرگاه مرزی "الهوی" میان این کشور و ترکیه مورد سوء قصد قرار گرفت.

    عبدالباسط سیدا رئیس سابق شورای ملی سوریه پیشتر اعلام کرده بود که روز گذشته یک انفجار کاروانی از اعضای این شورا را هدف قرار داد .

    سیدا افزود که این انفجار همزمان با عبور کاروان شورای ملی سوریه به منظور برگزاری نشستی با فرماندهان نظامی مخالف رژیم سوریه ااتفاق افتاد.

    از سوی دیگر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با تایید این خبر اعلام کرد در این انفجار 13 نفر از جمله سه ترکیه ای کشته و 27 نفر زخمی شدند.

    یکی از مقامات وزارت خارجه ترکیه گفته است که این انفجار با استفاده از یک خودروی بمب گذاری شده سوری در 40 متری مرز مشترک با ترکیه صورت گرفته است.

    بر اساس این گزارش دهها آمبولانس به سوی محل انفجار حرکت کرده و قربانیان این حادثه را به بیمارستان منتقل کردند.

    خبرگزاری های ترکیه درباره این حادثه گزارش دادند که این انفجار در میان شمار زیادی از خودروها اتفاق افتاد و در پی آن نزدیک به 15 خودرو آتش گرفتند.

    تاکنون در چندین مورد، خمپاره‌های پرتابی از سمت سوریه به خاک ترکیه اصابت کرده است که در پی آن مقامات این کشور از ناتو درخواست کردند تا در مرز این دو کشور ، موشک‌های پاتریوت نصب کند

    ۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

    عملیاتهای سازمان جیش العدل

    از مورخ7اوت2012 تا مورخ 25ژانویه 2013 گردانهای متعلق به سازمان جیش العدل در این مدت توانستند با موفقیت تعداد14 عملیات را به اجرا بگذارند و دهها تن از پاسدارن رژیم را به هلاکت برسانند و دور جدیدی از تاریخ مبارزات در سیستان و بلوچستان را بر علیه رژیم به نمایش بگذارند. و رژیم باید بداند که بذر انقلاب و مبارزه در سینه جوانان آزاده به ثمر رسیده و دیگر خوابی برای متجاوزان نخواهد ماند و آرامش تنها در ترک و عقب نشینی سیاسی و نظامی کامل از مناطق سنی نشین ممکن خواهد بود.
     جیش العدل سازمانی است که با هدف دفاع از جامعه اهلسنت ایران تاسیس شده و از تمامی مظلومان و ستمدیدگان می خواهد با پیوستن به ارتش عدالت و برابری فریضه جهاد که بر دوششان گذاشته شده است را به انجام رسانند تا عزت دنیا و آخرت را حاصل نموده و پروردگارشان را خوشنود نمایند .
    در چنین وضع اسفباری که اهل سنت در محاصره ظلم ، توهین ، تحقیر و قتل عام قرار دارد و اینکه هیچ راه مسالمت آمیزی برای مردم جهت مقابله با ظلم و تعدی متجاوزان و ستم پیشگان باقی نمانده است تعدادی از جوانان اهلسنت با تشکیل یک سازمان سیاسی و نظامی با نام جیش العدل به رهبری صلاح الدین فاروقی تصمیم گرفته اند به تاریکی ظلم و استبداد پایان داده و با تقدیم جانهای خود عدل و برابری و مساوات را برای مردم ایران و خصوصا برای مردم مظلوم اهلسنت به ارمغان بیاورند.
     عملیاتهای سازمان بر علیه رژیم به شرح و تاریخ ذیل می باشد.
     درمورخ جمعه ۲۵ ژانویهٔ ۲۰۱۳ گردان نظامی شهید مولوی عبدالملک ملازاده رحمه الله متعلق به سازمان جیش العدل در یک عملیات انفجار کنار جاده روز دوشنبه برابر با دوم بهمن ماه 1391 ساعت 30 :12 بعد از ظهر چندین تن از پاسداران نظام ستمخمینی را به هلاکت رساندند. دلیرمردان این گردان موفق شدند در شهرستان سرباز در مسیر نصیرآباد _ حیط یک بمب کنار جاده ای کار بگذارند که در نتیجه این بمبگذاری یک خودروی متعلق به مرصاد منهدم گردیده و تعدادی از سرنشینان آن به هلاکت رسیده و تعدادی دیگر به شدت مجروح شدند.
     ............
     در مورخ یکشنبه ۶ ژانویهٔ ۲۰۱۳ رزمندگان عدالت و سلحشوران حق طلب در گردان نظامی شهید مولوی عبدالملک ملازاده (ره) توانستند در یک عملیات اطلاعاتی ، نظامی فرمانده بسیج روستای رئیس آباد سرباز و مامور برون مرزی سپاه پاسداران آقای لقمان عطائی را به هلاکت برسانند. رزمندگان این گردان ساعت هشت بعد از ظهر روز شنبه شانزدهم دیماه برابر با 6 ژانویه 2013 طی یک عملیات کمین برای این پاسدار جنایتکار در دوکیلومتری کیشکور سرباز موفق شدند وی را به سزای اعمال ننگینش برسانند.
     ............
    درمورخ یکشنبه ۲۳ دسامبر ۲۰۱۲ گردان نظامی شهید شیخ ضیائی(ره در منطقه کوهک سراوان با پاسداران رژیم درگیر شدند که در این درگیری تعدادی از پاسداران رژیم که سوار خودروی نیروی نظامی بودند به هلاکت رسیدند و خودروی حامل آنها منهدم گردید. 
    ..........
     درمورخ دوشنبه ۱۷ دسامبر۲۰۱۲ شاخه اطلاعاتی جیش (گارد ضد مخبر شهید زبیر اسماعیل زهی ) در یک عملیات پیچیده اطلاعاتی یکی از مهره های مشهور و معروف رژیم ستمخمینی با نام انور نوتی زهی فرزند دوستمحمد معروف به علی رضا ساکن سرزه را بازداشت کرده و بعد از تخلیه اطلاعاتی و محاکمه تیرباران کردند. گارد ضد مخبر شهید زبیر اسماعیل 35 روز پیش مطابق با مورخه 23 آبان 1391 انور نوتی زهی را در یکی از شهرهای مرزی دستگیر کرده و با محقق شدن جرم و خیانتش اعدام کرده است.
     ...........
    درمورخ جمعه ۱۴ دسامبر ۲۰۱۲ گردان نظامی شهید مولوی عبدالملک ملازاده در طی دو عملیات کمین و کار گذاشتن دو عدد مین کنار جاده ای درنزدیکی منطقه "حیط سرباز " موفق شدند چند تن از پاسداران نظام ستم خمینی را به هلاکت برسانند.
     پنج شنبه 23 آذر ساعت 12 بعد از ظهرمبارزان این گردان موفق شدند در منطقه گنج آباد سرباز یک عدد مین کنار جاده ای را که در مسیر نیروهای دولتی کار گذاشته بودند منفجر نمایند که بر اثر این انفجار یک خودروی پاسداران رژیم ستمخمینی به کلی منهدم و چندین تن از نیروهای دولتی به هلاکت رسیده و چند پاسدار دیگر به شدت زخمی شدند .
     همچنین ساعت 4 بعد ظهر همان روز سلحشوران عدالت خواه در یک عملیات دیگر موفق شدند مین کنار جاده ای دیگری را در مسیر کاروان نیروهای دولتی منفجرنمایند که در این عملیات تعدادی دیگر از پاسداران رژیم به هلاکت رسیده و تعدادی دیگر مجروح شدند.
     ………
     درمورخ دوشنبه ۱۰ دسامبر ۲۰۱۲ گردان نظامی شهید مولوی عبدالملک ملازاده طی یک عملیات کمین در منطقه "حیط سرباز " نه تن از پاسداران نظام ستمخمینی را به هلاکت رساندند . در یک عملیات کمین که برای نیروهای یگان ویژه رژیم گذاشته بودند موفق شدند ضربه سختی به این نیروهای جنایتکار وارد نموده و نه پاسدار رژیم را به هلاکت برسانند.
     …….
    درمورخ شنبه ۳ نوامبر ۲۰۱۲ گردان شهید مولانا عبدالملک(رح) در دو هفته قبل در شهرستان سراوان یک مامور وزارت اطلاعات را با پرتاب یک بمب دستی به طرف ماشینش مورد حمله قرار دادند در نتیجه آن جنایتکار به شدت زخمی شد و طبق آخرین گزارش ها حال وی بسیار وخیم اعلام شده است.
     همچنین در تاریخ 5/آبان/1391 در منطقه سرباز در یک کمین موفق شدند دوتن از مزدوران رژیم ستمخمینی را به نام های مسعود یوسف خانی و علی گوهری فر را به هلاکت برسانند.
     12/آبان/1391 در عملیاتی دیگر فرماندار شهرستان سراوان را در یک بمب گذاری مورد هدف قرار دادند. اما متاسفانه انفجار قبل از فرا رسیدن ماشین حامل این جنایتکار صورت گرفت.
     ………
     درمورخ سه‌شنبه ۹ اکتبر ۲۰۱۲ فرزندان سلحشور و مبارزان دلیر ارتش عدل در منطقه کوهک ناحیه انتظامی شهرستان سراوان با بزدلان نظام ستمخمینی درگیر شدند که در این درگیری بیش از ده جنایتکار مزدور نظام به هلاکت رسید و مهماتشان به غنیمت مبارزان در آمد.
     عدالت طلبان سلحشور که در حال گشت زنی در منطقه بودند با یک عدد خودروی حامل پاسداران نظام و یک عدد موتور سیکلت نظامی مواجه شدند و با آنها درگیر شدند که در دقایق اولیه دو نظامی که سوار بر موتور سیکلت بودند به هلاکت رسیدند و پس از آن درگیری با پاسدارانی که سوار خودرو بودند آغاز شد و همه پاسداران جنایت پیشه نظام ستمخمینی به هلاکت رسیده و مهماتشان نصیب مبارزان شد.
     ………
    درمورخ سه‌شنبه ۷ اوت۲۰۱۲ سه گردان نظامی سازمان با نامهای گردان شهید مولوی عبدالملک ملازاده(ره) و گردان شهید مولوی نعمت الله توحیدی(ره) و گردان شهید شیخ ضیائی(ره) در نقاط مختلف بلوچستان ایران با نیروهای رژیم درگیر شده و دهها تن از پاسداران نظام ستمخمینی را به هلاکت رساندند.
    رزمندگان گردان نظامی شهید مولوی عبدالملک ملازاده (ره) در منطقه مورتان با نیروهای بسیجی و سپاهی درگیر شده و هفت تن از پاسداران و بسیجیان را به هلاکت رسانده و تعدادی دیگر از بسیجیان مجروح شدند و در این عملیات یکی از مبارزان با نام اسحاق ریگی به درجه رفیع شهادت نائل گردید و دیگر مبارزان با سلامت کامل به پایگاه خود بازگشتند.
     سلحشوران گردان نظامی شهید مولوی نعمت الله توحیدی(ره) در منطقه ناگت حومه زاهدان با نیروهای سپاه پاسداران درگیر شدند و در این درگیری که ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر ادامه داشت تعدادی از مزدوران رژیم و پاسداران جنایتکار رژیم به هلاکت رسیدند و دو تن از مبارزان با نامهای یوسف و عبدالرحمان در این درگیری مجروح می شوند و پس از اینکه از محل درگیری خارج شدند به علت شدت جراحات به درجه شهادت نائل گردیدند.
     مبارزان گردان نظامی شهید شیخ ضیائی(ره) می خواستند علیه یکی از مراکز اقتصادی رژیم در نزدیکی استان کرمان عملیاتی انجام دهند که با انفجار مین یکی از مبارزان با نام زبیر اسماعیل زهی به شهادت می رسد و دیگر مبارزان منطقه را ترک می کنند و با سلامت به پایگاههایشان برمی گردند.
    سازمان جیش العدل
    http://jaishuladl.blogspot.com

    کارگردان ایرانی: قبل از انقلاب من سینما آتش می زدم

    فرج الله سلحشور از کارگردانان اصولگرا در سینما و تلویزیون ایران

    العربیه:فرج الله سلحشور از کارگردانان اصولگرا در سینما و تلویزیون ایران گفته است که پیش از انقلاب این کشور، سینما آتش می زده است.

    به گزارش خبرگزاری'' فارس''سلحشور صبح دوشنبه ۱۱-۲-۲۰۱۳ در اختتامیه جشنواره شعر و سرود انقلاب در فرهنگسرای انقلاب اسلامی اظهار کرد: ''قبل از انقلاب اسلامی ماهیت سینما برای مردم روشن بود و خانواده‌های مذهبی با سینما و تلوزیون هیچ کاری نداشتند و ما به خوبی می‌دانستیم که سینما کانال ورود فرهنگ بیگانه به کشور ما است.''

    وی افزود: ''پس از انقلاب اسلامی شرایط کاملا تغییر کرد و افرادی مذهبی وارد سینما شدند اما چون هیچ تجربه‌ای نداشتند، مسئولین تصمیم گرفتند همان هنرمندان قبل از انقلاب را وارد سینما کنند و کاری که نباید اتفاق می‌افتاد، افتاد.''

    وی ادامه داد: ''من جزء کسانی بودم که قبل از انقلاب سینما آتش زدم و متاسفانه بعد از انقلاب برای همان سینماها موزه درست شد و هنوز هم از آنها حمایت می‌شود.''

    سلحشور خاطرنشان کرد: ''اوایل انقلاب قرار بود تنها افراد مذهبی وارد این حوزه شوند اما کم کم حتی یک نفر از آنها باقی نماند و محسن مخملباف یکی از همان افراد بود، سینما قاتل افراد خودخواه است، افرادی که تنها به دنبال شهرت هستند و تمام ارزش‌هایشان را به خاطر شهرت زیر پا می‌گذارند.''

    وی بیان کرد: ''سینمای اسلامی به دنبال دروغ نیست و حقایق را بیان می‌کند و انسان محوری ندارد، به این معنا که نظر شخصی‌اش را بیان نمی‌کند؛ همچنین سینما به دنبال زیبایی ظاهری قصه نیست و زیبایی در مکتب ما یعنی چیزی که با چشم دیده نمی‌شود.''

    سلحشور تصریح کرد: ''تنها کسی که خوب می‌داند این سینما چیست، مقام معظم رهبری هستند و ایشان بر این عقیده‌اند که باید ماهیت سینمای ما تغییر کند و بر اساس اصول دینی و اخلاقی خودمان باشد نه فرهنگ غرب، که به همه ما اثبات شده آنها دشمن ما هستند.''

    واکنش شدید به حمله علیه رئیس مجلس ایران در قم

    حمله به لاریجانی

    خانه ملت، پایگاه اطلاع رسانی مجلس ایران ساعاتی بعد حادثه تصاویر شعاردهندگان در مراسم را منتشر کرد
    در واکنشی شدید به برهم‌زدن سخنرانی رئیس مجلس ایران، بعضی مراجع تقلید، روحانیون و نمایندگان مجلس خواستار پیگیری این واقعه شده‌اند. مدیرمسئول روزنامه کیهان هم "اخلالگران" را به "خیانت به کشور" متهم کرده است.
    آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع شیعه، امروز دوشنبه ۲۳ بهمن، در قم گفته است "مراجع، علما و طلاب" از اقدام دیروز نگران و منتظر نتیجه "مطالعات مسئولان" درباره این موضوع هستند.
    مکارم شیرازی گفته است عاملان چنین کارهایی یا فریب خورده‌اند یا با "اغراض خاص" در قم "فتنه‌گری" می‌کنند.
    در جریان سخنرانی دیروز رئیس مجلس ایران در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، عده‌ای با شعار و پرتاب مهر و کفش به سمت علی لاریجانی، کلیک مراسم سخنرانی را متوقف کردند.
    آیت‌الله حسین نوری همدانی و آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع دیگری هستند که در گفت‌و‌گوی تلفنی با علی لاریجانی رئیس مجلس، این حادثه را محکوم کرده‌اند.

    روزنامه استانی ۱۹ دی، چاپ قم، در گزارشی از "پیش‌بینی" آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، مرجع تقلید مقیم قم از بروز ناآرامی خبر داده و نوشته قبل از برهم خوردن جلسه سخنرانی رئیس مجلس، آقای جوادی آملی گفته بوده که "اغتشاش و اخلال در مراسم ۲۲ بهمن حرام عینی است."
    هاشم حسینی‌بوشهری رئیس حوزه علمیه قم و محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم حمله به سخنرانی رئیس مجلس در روز ۲۲ بهمن را محکوم کرده‌اند.
    آقای فاضل لنکرانی گفته حمله‌کنندگان "عمل حرام و غیرعقلانی" انجام داده و به مردم خیانت کرده‌اند.

    ناتو: دو فرمانده طالبان در لوگر کشته شدند

    نیروهای ناتو در افغانستان از کشته شدن دو فرمانده گروه طالبان در ولایت لوگر در جنوب کابل خبر داده‎اند.
    ناتو روز دوشنبه، ۲۳ دلو/بهمن، در اعلامیه‌ای نام‎های این فرماندهان را "افشین" و "اسماعیل" اعلام کرده و افزوده است که آنها در عملیاتی در ولسوالی "برکی برک" ولایت لوگر کشته شدند.
    به گزارش دفتر اطلاع‎رسانی ناتو، افشین در حمله ۲۴ دسامبر سال گذشته طالبان در برکی برک، که منجر به کشته شدن یک سرباز ناتو و یک سرباز افغان شد، به طور مستقیم دست داشت.
    ناتو افزوده است که این فرمانده طالبان پیش از آن که کشته شود، سرگرم طراحی حمله دیگری به نیروهای ائتلاف و افغان بود.
    در اعلامیه ناتو از اسماعیل به عنوان "معاون فرمانده" طالبان در برکی برک نام برده شده است.
    در این اعلامیه اضافه شده است که این فرمانده طالبان در سازماندهی حملات مسلحانه و بمبگذاری‎های کنارجاده‎ای دست داشته است.
    هنوز واکنش گروه طالبان به این خبر در دست نیست.
    ولایت لوگر فاصله چندانی با کابل ندارد و طالبان در برخی مناطق آن نفوذ و حضور قابل توجهی دارند.
    نفرات طالبان هر از گاهی به نیروهای دولتی و بین‌المللی در این ولایت حمله می‌کنند.

    الخطیب: آماده ام با نمایندگان رژیم اسد در شمال سوریه گفت و گو کنم

    العربیه:معاذ الخطیب رئیس ائتلاف مخالفان سوری روز دوشنبه11-2-2013 بار دیگر از آمادگی خود برای گفت و گو با نمایندگان رژیم بشار اسد خبر داد.
    به گزارش العربیه ، الخطیب اظهار داشت که وی آماده است در مناطق آزاد شده در شمال سوریه با نمایندگان رژیم ، درباره برکناری بشار اسد به گفت و گو بنشیند.

    رئیس ائتلاف ملی سوریه در حالی این اظهارات را بیان می کند که پیش از این برای پذیرش پیشنهادش از سوی رژیم دمشق ، تا روز یکشنبه (دیروز) مهلت داده بود.

    الخطیب تاکید کرد که با وجود بی اعتمادی وی نسبت به رژیمی که به قتل عام مردم سوریه ادامه می دهد و نانوایی ها را بمباران می کند ، اما مذاکره را جهت برکناری اسد و جلوگیری از خونریزی بیشتر پذیرفته است.

    وی درباره بی پاسخ گذاشتن پیشنهادش از سوی دمشق، گفت :" رژیم اسد این فرصت کم نظیر را از دست داد و پیامی منفی به مردم سوریه و جامعه جهانی فرستاد."

    الخطیب رژیم سوریه را متهم کرد که با قرار دادن پیش شرط های غیر قابل قبول برای گفت و گو از جمله مذاکره در داخل سوریه ، در پی ناکام نهادن پیشنهاد مذاکره بوده است.

    وی از رژیم سوریه خواست اسامی کشته ها و بازداشت شدگان مخالفان را در اختیار جامعه جهانی قرار دهد.

    معاذ الخطیب روز گذشته با اخضر الابراهیمی نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در قاهره دیدار کرد. الابراهیمی در این دیدار بار دیگر بر حمایت خود از پیشنهاد الخطیب برای گفت و گو با رژیم سوریه تاکید کرد.