.

۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

اتهام دست داشتن طرف های رسمی ایرانی در ارسال محموله اسلحه به یمن


العربیه: به دنبال توقیف یک کشتی ایرانی حامل اسلحه، وزارت کشور یمن اعلام کرد که بازجویی از خدمه کشتی توقیف شده که در تاریخ 23 ژانویه در سواحل اين كشور دستگیر شدند هنوز ادامه دارد.

به گزارش العربیه عبدالقادر قحطان وزیر کشور یمن و علی الاحمدی رئیس دستگاه امنیت ملی این کشور بار دیگر مقامات ایرانی را به دست داشتن در ارسال محموله اسلحه توقیف شده متهم کردند.

برپایه این گزارش، محموله توقیف شده، شامل موشک های زمین به هوا با برد پنج کیلومتر، دهها تن مواد منفجره از جمله ماده C4 ، و نیز کمر بندهای انفجاری ، خمپاره و ابزارهایی برای ساخت بمب بوده است.

قحطان خطاب به مقامات ایرانی گفت:" مردم یمن مسلمانند و نیاز به محموله های غذایی دارند نه محموله های مملو از مواد منفجره و موشک ."

وزیر کشور یمن افزود :" محموله اسلحه کشف شده در 23 ژانویه گذشته بسیار خطرناک است، این اسلحه اگر در میان مناطق مسکونی منفجر شود ، منجر به کشته شدن میلیونها نفر از شهروندان یمنی می شد."

از سوی دیگر احمدی رئیس دستگاه امنیت ملی یمن گفت :" ارسال چنین محموله ای نمی تواند تنها بوسیله قاچاقچیان اسلحه صورت گیرد ، در ارسال این محموله سازمان ها و نهادهای رسمی ایرانی دخالت داشته اند."

وی افزود :" بارها برادران ایرانی را به تجدید نظر در مواضع خود درباره یمن فراخوانده ایم و آنها همیشه دخالت خود در یمن را رد می کنند اما این محموله اسلحه متاسفانه نشان داد که تهران به اعمال خود برای ضربه زدن به یمن ادامه می دهد."

احمدی همچنین تاکید کرد که کشورش در مقابل به اقداماتی دست خواهد زد و تمام تلاش خود را برای دفاع از منافع ملی یمن بکار خواهند بست.

وی اظهار داشت :" بازجویی از خدمه کشتی توقیف شده ادامه دارد و در صورت تکمیل تحقیقات آنها را در اختیار عموم قرار خواهیم داد."

هیچ نظری موجود نیست: