.

۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

نخست وزیر سابق اسد: سوریه تحت اشغال ایران است و توسط سلیمانی اداره می شود

ریاض حجاب نخست وزیر سابق سوریه
العربیه:ریاض حجاب نخست وزیر سابق سوریه در گفت و گو با تلویزیون العربیه اعلام کرد که کشورش تحت اشغال ایران است و توسط سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس اداره می شود.

نخست وزیر جدا شده سوریه با اشاره به حضور نظامیان ایرانی در کنار نیروهای بشار اسد، خواهان دخالت جامعه بین المللی در کشورش شد.

وی با اشاره به اینکه اپوزیسیون سوریه طرح های غیر علنی درباره حل بحران این کشور را نخواهد پذیرفت، تاکید کرد که مخالفان از تصمیم خود مبنی بر کناره گیری بشار اسد عقب نشینی نخواهند کرد.

حجاب اظهار داشت که طرح ارائه شده برای حل بحران سوریه که این روزها درباره آن صحبت می شود، دارای ابهامات زیادی است و به گفته وی مردم و مخالفان طرحی را که به ارزش های انقلاب سوریه احترام نگذارد، نمی پذیرند.

روزنامه الشرق الاوسط روز گذشته در گزارشی از پیش نویس طرحی برای حل بحران سوریه با حمایت سازمان ملل خبر داد.

بر اساس گزارش روزنامه الشرق الاوسط در این طرح پیشنهاد شده است که شورایی با حضور 142 عضو تشکیل شود که از این میان 102 نفر توسط سازمان ملل و 30 نفر دیگر توسط رژیم دمشق، مخالفان و مراجع دینی انتخاب شوند.

بر اساس این پیشنهاد این شورا "مجلس سنا" نام گذاری خواهد شد تا به عنوان هسته اصلی تاسیس جمهوری دوم سوریه عمل کند. بر اساس این طرح فاروق الشرع معاون رئیس جمهور سوریه ریاست این مجلس را برعهده خواهد گرفت.

نخست وزیر سابق سوریه در گفت و گو با تلویزیون العربیه تاکید کرد که بشار اسد به هیچ طرحی جواب مثبت نخواهد داد .

حجاب این سؤال را مطرح کرد که:" چگونه از بشار اسد که به درخواست های بشردوستانه جواب رد می دهد ، انتظار داشت که به درخواست های سیاسی جواب مثبت دهد؟."

وی تشکیل دولت انتقالی سوریه را ضرورت ملی برشمرد و از احتمال تشکیل آن پس از توافق گروههای مخالف رژیم این کشور خبر داد.


هیچ نظری موجود نیست: