.

۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

در موریتانی یک "جبهه متحد" قوی علیه جنگ در مالی تشکیل شود

احزاب مخالف دولت در موریتانی با محکوم کردن موضع رئیس جمهور این کشور در حمایت از مداخله نظامی فرانسه در مالی تاکید کردند که باید در موریتانی یک "جبهه متحد" قوی علیه جنگ در مالی تشکیل شود.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه اردنی الدستور، "احمد ولد داداه"، رهبر حزب مخالف دولت در موریتانی، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: آتش جنگ مالی به طور حتم دامنگیر موریتانی می‌ شود و تشکیل یک جبهه داخلی متحد و قوی بهترین راه مقابله در برابر این اتفاق است.
وی ضمن محکوم کردن تبادل اطلاعات نظامی و امنیتی موریتانی با کشور‌های مداخله کننده در مالی، استفاده از آسمان و فرودگاه‌های موریتانی را "غیرقانونی" و "تصمیمی شخصی از سوی رئیس جمهور این کشور" دانست و گفت: باید این تصمیم مورد تایید پارلمان قرار می ‌گرفت.
"محمد ولد عبدالعزیز"، رئیس جمهور موریتانی، از مشارکت در نیروی آفریقایی مستقر در مالی خودداری کرده، اما گفته است که نظامیان این کشور هرگونه تجاوز به خاک این کشور را پاسخ خواهند داد.
این در حالی است که ولد عبدالعزیز در نشست سازمان همکاری اسلامی که در هفتم فوریه برگزار شد حمایت خود را از مداخله نظامی فرانسه و نیروهای آفریقایی در مالی اعلام کرد.

هیچ نظری موجود نیست: