.

۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

''تشکیل گردان های مشترک ایران و حزب الله در سوریه''

عکس آرشیوی
:العربیه: به گزارش تلویزیون العربیه به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست"، ایران و حزب‌الله در حال تشکیل گردان های شبه‌نظامی منسجمی در سراسر سوریه هستند که در صورت سقوط بشار اسد نیز از منافع آن‌ها در سوریه حفاظت کنند.

این روزنامه در شماره سه شنبه ۱۱-۲-۲۰۱۳ به نقل از مقامات آمریکایی و عرب گزارش داده است که ایران و حزب‌الله لبنان به دنبال آن هستند که گروهی شبه‌نظامی را در سوریه تشکیل دهند تا در صورتی که رژیم بشار اسد سقوط کرد، بتوانند از منافع خود در این کشور حفاظت کنند.

بنا بر این گزارش اگرچه در حال حاضر شبه‌نظامیانی که از سوی ایران و حزب‌الله هدایت می‌شوند نیز در کنار نیروهای ارتش سوریه هستند، اما هدف طولانی مدت ایران این است که گروهی متشکل و منظم از شبه‌نظامیان در سراسر سوریه را سازماندهی کند.

این روزنامه آمریکایی به نقل از یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا که نخواسته نامش فاش شود، نوشت: ''ایران در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نیروی شبه نظامی در سوریه را هدایت می‌کند.''

این مقام ارشد آمریکا تاکید کرده است که بررسی‌ها حاکی از هدف بلندمدت ایران برای تشکیل گروهی مسلح و سازماندهی شده در سوریه است.

روزنامه "واشنگتن پست" همچنین به نقل از یک مقام ارشد عرب که او نیز خواسته هویتش فاش نشود، گزارش داده است: ''شواهد نشان می‌دهد که کمک به حفظ حکومت بشار اسد تنها هدف ایران نیست و ایران اهداف بلندمدت دیگری نیز دارد.''

هیچ نظری موجود نیست: