.

۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

واکنش شدید به حمله علیه رئیس مجلس ایران در قم

حمله به لاریجانی

خانه ملت، پایگاه اطلاع رسانی مجلس ایران ساعاتی بعد حادثه تصاویر شعاردهندگان در مراسم را منتشر کرد
در واکنشی شدید به برهم‌زدن سخنرانی رئیس مجلس ایران، بعضی مراجع تقلید، روحانیون و نمایندگان مجلس خواستار پیگیری این واقعه شده‌اند. مدیرمسئول روزنامه کیهان هم "اخلالگران" را به "خیانت به کشور" متهم کرده است.
آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع شیعه، امروز دوشنبه ۲۳ بهمن، در قم گفته است "مراجع، علما و طلاب" از اقدام دیروز نگران و منتظر نتیجه "مطالعات مسئولان" درباره این موضوع هستند.
مکارم شیرازی گفته است عاملان چنین کارهایی یا فریب خورده‌اند یا با "اغراض خاص" در قم "فتنه‌گری" می‌کنند.
در جریان سخنرانی دیروز رئیس مجلس ایران در مراسم سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، عده‌ای با شعار و پرتاب مهر و کفش به سمت علی لاریجانی، کلیک مراسم سخنرانی را متوقف کردند.
آیت‌الله حسین نوری همدانی و آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع دیگری هستند که در گفت‌و‌گوی تلفنی با علی لاریجانی رئیس مجلس، این حادثه را محکوم کرده‌اند.

روزنامه استانی ۱۹ دی، چاپ قم، در گزارشی از "پیش‌بینی" آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، مرجع تقلید مقیم قم از بروز ناآرامی خبر داده و نوشته قبل از برهم خوردن جلسه سخنرانی رئیس مجلس، آقای جوادی آملی گفته بوده که "اغتشاش و اخلال در مراسم ۲۲ بهمن حرام عینی است."
هاشم حسینی‌بوشهری رئیس حوزه علمیه قم و محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم حمله به سخنرانی رئیس مجلس در روز ۲۲ بهمن را محکوم کرده‌اند.
آقای فاضل لنکرانی گفته حمله‌کنندگان "عمل حرام و غیرعقلانی" انجام داده و به مردم خیانت کرده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست: