.

۱۳۹۱ بهمن ۲۹, یکشنبه

کشته شدن 12 تن از نیروهای حزب الله لبنان به دست ارتش آزاد سوریه

عکس آرشیوی از یکی از افراد ارتش آزاد سوریه

العربیه:فعالان سوری روز شنبه 16-2-2013 از کشته شدن 12 تن از عناصر حزب الله لبنان به دست ارتش آزاد سوریه در منطقه "القصیر" در غرب حمص، خبر دادند.

به گزارش العربیه به نقل از روزنامه "الشرق الاوسط" درگیری بین ارتش آزاد و حزب الله زمانی آغاز شد که شماری از اعضای این حزب برای انتقال اجساد افراد خود که روز جمعه در منطقه "القصیر" کشته شدند، دست به عملیات زده بودند.

ارتش آزاد سوریه روز جمعه از هجوم نیروهای حزب الله به منطقه "القصیر" در غرب حمص خبر داده بود اما پس از آن اعلام کرد که اغلب نیروهای حزب الله را با نصب کمینی به قتل رسانده و هجوم آنها را با شکست روبرو ساخته است.

به گزارش فعالان سوری درعملیاتی که به کشته شدن دهها تن از افراد حزب الله منجر گردید، گردان های" الخضراء، جبهه النصر والفاروق، با نصب کمینی، با وارد کردن تلفات سنگینی به آنها کلیه اعضای این گروه عملیاتی را به قتل رساندند.

در همین حال فهد المصری، مسئول اطلاع رسانی فرماندهی مشترک ارتش آزاد سوریه، در گفت وگویی با روزنامه شرق الاوسط اظهار داشته که درگیری با نیروهای حزب الله روزانه در مرزهای لبنان وسوریه ادامه دارد.وی افزود: البته ما به مرز لبنان کاری نداریم اما این حزب الله است که برای کاهش فشار بر نیروهای اسد اقدام به حمله می کند. نیروهای حزب الله 6 روستای مرزی سوریه را که همگی ساکنان آنها از مخالفان بشار اسد هستند به اشغال خود در آورده اند.

المصری افزود:" حزب الله لبنان همچنین تلاش دارد که مناطق واقع در حومه حمص که در کنترل ارتش آزاد است بازپس گیرد تا از این طریق زمینه بازپسگیری شهرحمص را برای نیروهای اسد مهیا سازد.

مسئول مرکز اطلاع رسانی فرماندهی مشترک گفت:" همه تلاش حزب الله لبنان جلوگیری از آزاد سازی جاده استراتژیک حمص – دمشق توسط ارتش آزاد است و این حزب در واقع در کنار اسد بر علیه ملت قیام کرده سوریه می جنگند".

ارتش آزاد سوریه بارها اعلام کرده است که تاکنون شماری از نیروهای حزب سپاه پاسداران ایران و حزب الله لبنان را که در کنار نارتش بشار اسد می جنگند را به قتل رسانده و یا به اسارت خود در آورده است.

گفتنی است هفته گذشته سردار حسن شاطری یکی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران و سه تن از افراد حزب الله نیز در سوریه کشته شدند.

هیچ نظری موجود نیست: