.

۱۳۹۱ بهمن ۲۷, جمعه

یک فرمانده سپاه قدس در سوریه کشته شد

ژنرال حسن شاطری معروف به حسام نویسالعربیه:خبرها از کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در سوریه حکایت دارد.


خبرگزاری ''ابنا'' گزارش داده است که ''حاج حسین شاطری'' رئیس هیئت ایرانی ستاد بازسازی لبنان در خارج از ایران کشته شده است.

این خبرگزاری درباره مکان کشته شدن او توضیحی ارائه نداده اما تنها به این نکته بسنده کرده است که قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس شامگاه چهارشنبه ۱۳-۲-۲۰۱۳ برای عرض تسلیت به منزل شاطری در تهران رفته است.

در همین زمینه سایت ''بلاغ'' گزارش داده است که حسین شاطری به همراه دو تن از همراهانش در شهر حلب سوریه در یک کمین کشته شده اند.

اما خبرهای رسیده به ''العربیه.نت'' حکایت از آن دارد که این فرمانده سپاه قدس در نزدیکی دمشق به دست مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه کشته شده است.

درباره جزئیات کشته شدن حسین شاطری خبرها ضد و نقیض است اما سفارت ایران در بیروت کشته شدن او را تایید کرده است.

نکته جالب توجه این است که حسین شاطری در لبنان به نام ''حسام خوش نویس'' مشهور بود و سال ها در جنوب این کشور مستقر بود.
شایان ذکر است که تشییع جنازه این فرمانده سپاه قدس قرار است امروز پنجشنبه در تهران برگزار شود.

کشته شدن این فرمانده سپاه قدس در سوریه در حالی صورت گرفته است که جمهوری اسلامی ایران تا کنون دست داشتن خود را در بحران این کشور تکذیب کرده است.

مخالفان بشار اسد و شماری از کشورهای غربی و عربی جمهوری اسلامی ایران را به کمک به نظام بشار اسد در سرکوب نظامی مخالفانش متهم می کنند.
پیشتر محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران گفته بود که این نیرو تنها مشاور نظامی در سوریه دارد اما در فعالیت های نظامی شرکت نمی کند.

نظام بشار اسد مهمترین متحد حکومت ایران در منطقه است

هیچ نظری موجود نیست: