.

۱۳۹۱ بهمن ۲۲, یکشنبه

گزارش راهپیمایی؛ شعار علیه رفسنجانی، حمله به لاریجانی

هاشمی رفسنجانی و همسرش عفت مرعشی با وجود اینکه دو فرزندانشان به اتهام فعالیت علیه نظام در زندان اوین به سر می‌برند، امروز از تقاطع خیابان رودکی به راهپیمایی حکومتی 22 بهمن آمدند.
خبرنگار ما از تهران: راهپیمایی طرفداران حکومت در سی و چهارمین سالگرد انقلاب اسلامی با حواشی زیادی همراه بود. از شعار علیه هاشمی رفسنجانی و اصلاح‌طلبان و تیم محمود احمدی‌نژاد در تهران تا شعار علیه علی لاریجانی رئیس مجلس در قم و ناتمام ماندن سخنرانی وی تنها بخشی از اتفاقات قابل ذکر امروز بود.
20 تا 30 خبرنگار خارجی که با پول و هدیه برای پوشش این مراسم دعوت شده بودند در منطقه ای محصور در میدان آزادی مستقر بودند و تنها اجازه داشتند از این محل به عکاسی و تهیه خبر مبادرت کنند. شبکه تلویزیونی المنار، الاخبار، روس الیوم و شین هوا چین و همین طور خبرنگاران فوجی ژاپن، شبکه ZDF آلمان، CBS و آسوشیتد پرس در این محل حاضر بودند.
نیروهای امنیتی در سرتاسر مسیر مستقر بودند و در هر تقاطع خودروی نیروی انتظامی، اورژانس و آتش نشانی مستقر بود.
در بین راه به طور دائم شربت و شیرینی و چای و ساندیس تقسیم می‌شد و بسیجیان پکیج‌هایی از شکلات و بیسکویت را به صورت صلواتی به مردم می‌دادند. تقسیم این بسته های خوراکی بارها با هجوم مردم روبرو شد و فرصت مناسبی برای تهیه فیلم و گزارش از حضور گسترده مردم بود!
در میدان آزادی ماکت یک موشک بالستیک که روی آن نوشته شد بود : «ماهواره کاوشگر پیشگام» و ماکت هواپیمای قاهر 313 که در ساخت آن تردیدهای زیادی وجود دارد به نمایش گذاشته شد و حاضرین با آن عکس یادگاری می‌گرفتند.
در طول مسیر دست فروشان اجازه فروش جوراب و ظرف و ظروف و پهن کردن بساط داشتند.
تعداد زیادی از پرچ‌های آمریکا و اسرائیل تهیه شده بود که سر هر چهار راه به آتش کشیده می‌شد و حاضرین هلهله می‌کردند.
طبق معمول دو جوان برای روپایی زدن با توپ فوتبال در ابتدای خیابان فلسطین حاضر بودند و عده‌ای هم از آنها فیلم و عکس می‌گرفتند.
هاشمی رفسنجانی و همسرش عفت مرعشی با چند محافظ به راهپیمایی آمدند عده‌ای شعار می‌دادند «مرگ بر منافق» و عده‌ای شعار می‌دادند «هاشمی پاینده باد». بسیاری از بسیجیان خود را به دور او رساندند و شعار می دادند «الله اکبر، خامنه ای رهبر» و «مرگ بر ضد ولایت فقیه»

شعارهای تند علیه لاریجانی در قم
در قم عده زیادی هنگام سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس علیه او شعار دادند. شعارها تا حدی بود که سایت مجلس نوشت: «عده‌ای قصد داشتند مراسم را به آشوب بکشانند»
این شعارها به حدی بود که باعث درگیری شد و سخنرانی لاریجانی نیمه تمام ماند و محافظانش او را به سرعت فراری دادند.
مخالفان لاریجانی شعار می‌دادند: «بصیرت بصیرت». از طرفی گروهی شروع به پرتاب سنگ و چوب به سوی او کردند.
در همین ارتباط خبرگزاری مهر نوشت: «در این شرایط حلقه محافظان لاریجانی در جایگاه تنگ تر شد و آنها از رئیس مجلس خواستند تا سخنرانی خود را متوقف کند، اما لاریجانی برای ادامه صحبت هایش اصرار داشت...در ادامه وقتی حاضرین و معترضین در شبستان حرم به سمت محل جایگاه سخنرانی حرکت کردند محافظان لاریجانی وی را که دیگر نماینده مردم قم در مجلس و استاندار قم همراهی می‌کردند به سمت پشت جایگاه هدایت کردند.»
گروهی از معترضان به رئیس مجلس هم اکنون در خیابان پشت شبستان حرم تجمع کرده اند و به سر دادن شعارهایی علیه لاریجانی پرداختند.

هیچ نظری موجود نیست: