.

۱۳۹۱ بهمن ۱۹, پنجشنبه

ولیعهد سعودی: به دور از شورای امنیت بحران سوریه و فلسطین را حل خواهیم کرد

شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز
العربیه:شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز ولیعهد سعودی در دوازدهمین اجلاس سازمان کشورهای اسلامی در قاهره اظهار داشت که شورای امنیت سازمان ملل متحد در برقراری صلح در فلسطین و سوریه شکست خورده است.

ولیعهد سعودی در این سخنرانی خواستار دخالت کشورهای اسلامی در صورت ناتوانی شورای امنیت در جلوگیری از خونریزی بیشتر در سوریه و فلسطین شد .

شاهزاده سلمان در سخنرانی خود بیان داشت که کشورهای اسلامی با چالش ها، تحولات و تغییرات مختلفی روبرو هستند و برای کاهش ضررهای ناشی از آن، می بایست به بررسی ابعاد و پیامدهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این پدیده ها پرداخته شود.

وی مناقشه اسرائیل با فلسطینی ها و نیز بحران سوریه را از مهمترین چالش های موجود در برابر کشورهای اسلامی دانست.

ولیعهد سعودی درباره اوضاع سوریه گفت :" جهان روز به روز شاهد بدتر شدن اوضاع فاجعه آمیز مردم سوریه است که در آن رژیم این کشور جنایت های فجیعی از جمله قتل و شکنجه را علیه مردم سوریه ادامه می دهد."

به گفته وی جنایت های رژیم سوریه به حدی رسیده است که دیگر سکوت در برابر آن قابل توجیه نیست.

شاهزاده سلمان در بخش دیگری از سخنرانی خود تاکید کرد که تروریسم پدیده خطرناکی برای امنیت همه جوامع بوده و دین نمی شناسد لذا باید با کلیه وسایل با آن مقابله کرد.

وی در این زمینه از کشورهای اسلامی خواست تا از پیشنهاد پادشاهی سعودی برای تصویب قطعنامه ای در سازمان ملل متحد به منظور محکومت دولت ها، گروه ها و افرادی شد که به ادیان آسمانی و پیامبران اهانت می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: