.

۱۳۹۱ بهمن ۲۱, شنبه

آمادگی رژیم اسد برای مذاکره بدون پیش شرط با مخالفان

العربیه:عمران زغبی وزیر اطلاع رسانی سوریه شامگاه جمعه در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور اعلام کرد" دمشق آماده است بدون پیش شرط با مخالفان گفت و گو کند."

اظهارات وزیر اطلاع رسانی سوریه به عنوان پاسخی به پیشنهاد احمد معاذ الخطیب رئیس ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف سوریه تلقی شده است.

به گزارش العربیه عمران زغبی وزیر اطلاع رسانی سوریه در مصاحبه ای با تلویزیون دولتی این کشور گفت :" درهای گفت وگو باز، میز مذاکره آماده است و به همه سوری های غیور که می خواهند با ما گفت و گو کنند با قلب باز خوش آمد می گوییم".

وی افزود: "هنگامی که ما درباره گفت و گو صحبت می کنیم ، منظور ما این است که گفت و گو بی قید و شرط و بدون به حاشیه راندن کسی صورت گیرد. در واقع این برداشت از گفت و گو را من اختراع نکردم بلکه این واقعیت است اما اگر کسی بگوید می خواهم فقط درباره فلان مسئله گفت و گو کنم یا اینکه به تو شلیک کنم، این روش گفت و گو نیست".

وی افزود:"هر گفت و گویی باید در داخل کشور برگزار شود. ما کسی را از کشور خارج نکردیم نه از مخالفان و نه از دیگران کسی را مجبور نکردیم از کشور خارج شود."

این در حالی است که رئیس ائتلاف ملی نیروهای انقلابی و مخالف سوریه که مهمترین گروه مخالف حکومت بشار است، برای گفت و گو پیش شرط هایی را برای مذاکره در نظر گرفته بود.

اپوزسیون سوریه تاکید می کند در مذاکراتی که موضوع آن برکناری بشار اسد از قدرت نباشد تحت هیچ شرایطی شرکت نخواهد کرد.

معاذ الخطیب در30 ژانویه گذشته اعلام کرد در صورتی که رژیم سوریه زنان بازداشت ‌شده را آزاد کند حاضر است برای انتقال مسالمت آمیز قدرت با نماینده رژیم مذاکره کند.

هیچ نظری موجود نیست: