.

۱۳۹۱ بهمن ۱۹, پنجشنبه

آلودگی هوا و پخش پارازیت؛ سقط جنین و سرطان و ...

پزشکان معتقدند تنها کودکان و سالمندان نیستند که آلودگی هوا سلامت آنها را تهدید می‌کند بلکه حتی افراد معمولی هم در معرض خطرند.
به گزارش خبرآنلاین، دکتر ایرج خسرونیا، رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران درباره این مساله هشدار داد: ذرات ریز زیر دو و نیم میکرون به راحتی وارد سیستم تنفسی ما می‌شود و باعث بروز مشکلات مزمن تنفسی شده، به ریه و در مواردی مری و معده آسیب می‌زند.
او توضیح داد: مواد مضر موجود در هوا روی پوست ما، روی مخاط چشم و مخاط بینی اثر نامطلوب می‌گذارد، این مواد می‌تواند تقسیم سلولی در پوست را مختل کرده و به سرطان پوست منجر شود، مغز و اعصاب، خون، گوارش، مخاط، بینی، قلب و … به طور کلی می‌توان گفت سیستمی از بدن وجود ندارد که از آلودگی هوا در امان باشد.
خسرونیا درباره احتمال ابتلا به سرطان‌ها هم گفت: مواد سمی مستقیما وارد مغز استخوان ما می‌شود که ممکن است باعث کم‌خونی یا سرطان شود. ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور با تعداد زیادی بیمار با مریضی‌های مزمن سیستم تنفسی، گوارشی و مغزی مواجه باشیم و در ۱۵ – ۱۰ سال آینده به دلیل انواع مواد آلوده‌کننده و پارازیت‌ها سرطان‌های پوستی و مخاط زیادی داشته باشیم.
این متخصص درباره پارازیت‌ها اظهار کرد: پارازیت‌ها یا آنتن‌های مخابراتی و به طور کلی امواج برای سلامت انسان مضر هستند.
هرچه بدن ضعیف‌تر باشد بیشتر این مواد مضر را دریافت می‌کند به همین دلیل زنان باردار و جنین آنها بیشتر تحت تاثیر قرار می‌گیرند. آمار نشان می‌دهد که سقط جنین نسبت به ۱۰ سال گذشته بیشتر شده است و این که به دلیل آلودگی هوا، امواج مخرب یا تغییر رژیم غذایی است باید بررسی شود.

هیچ نظری موجود نیست: