.

۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

به دلیل سکوت جامعه جهانی نسبت به جنایت های رژیم دمشق ائتلاف مخالفان مشارکت در کنفرانس کشورهای دوست سوریه را به تعلیق درآورد

 
العربیه.:ائتلاف ملی سوریه شامگاه روز شنبه 23-2-2012 در بیانیه ای اعلام کرد که در اعتراض به سکوت جامعه جهانی نسبت به "جنایت های" رژیم بشار اسد ، در کنفرانس دوستان مردم سوریه که قرار است ما آینده در رم برگزار شود ، شرکت نخواهد کرد.

کنفرانس رم ایتالیا پنجمین نشست دوستان مردم سوریه خواهد بود که پس از نشست های 24 فوریه تونس، 6 یولیو پاریس، 12دسامبر مراکش و اوریل در استانبول ، برگزار خواهد شد.

ائتلاف ملی سوریه در بیانیه خود گفته است که " سکوت کشورهای جهان علیه جنایت های روزانه رژیم دمشق بر ضد مردم این کشور ، مشارکت در این کشتار بشمار می آید."

به گزارش خبرگزاری فرانسه ائتلاف مخالفان رژیم اسد همچنین دعوت مقامات آمریکا و روسیه برای دیدار از این دو کشور را رد کرده اند.

این در حالی است که مقامات مسکو معاذ الخطیب رئیس ائتلاف سوریه را به دیدار از مسکو در پایان ماه جاری دعوت کرده بودند. ائتلاف مردم سوریه از تمامی کشورهای جهان خواسته اند در هفته میان 15 تا 22 مارس را عزای عمومی اعلام کنند.

در همین حال دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارشی اعلام کرد که شامگاه گذشته بر اثر سقوط موشک های زمین به زمین " اسکاد" 29 نفر کشته و 150 نفر زخمی شدند.

هیچ نظری موجود نیست: