.

۱۳۹۱ اسفند ۱, سه‌شنبه

مخالفان سوری از کشته شدن 3 عضو دیگر حزب الله لبنان خبر دادند

 
العربیه:یک منبع در حزب‌الله لبنان روز دوشنبه 18-2-2013 اعلام کرد طی درگیری‌هایی روز گذشته که در مرز اين كشور و سوريه رخ داد، سه لبنانی کشته و 14 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش العربیه این مقام عضو حزب‌الله در گفت و گو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد که این افراد در حال دفاع از خود در درگیری با اعضای ارتش آزاد سوریه کشته شدند.

وی اما در عین حال تاکید کرد این سه لبنانی در جریان درگیری هایی در خاک سوریه به قتل رسیده اند.

از سوی دیگر رامی عبدالرحمن رئیس مرکز دیده بان حقوق بشر سوریه با تایید این خبر اعلام کرد که 21 لبنانی که در این درگیری ها زخمی شده اند به بیمارستانی در شهرک هرمل در شرق بیروت که منطقه تحت نفوذ حزب الله لبنان است انتقال داده شده اند.

عبدالرحمن با تاکید بر نظامی بودن این افرادريا، افزود که این افراد از اعضای کمیته های لبنانی هوادار بشار اسد هستند که زیر نظر حزب الله لبنان آموزش دیده اند.

وی اظهار داشت، دستکم 10 نفر از مخالفان رژیم سوریه در این درگیری جان خود را از دست دادند.

در همین حال شورای ملی سوریه با انتشار بیانیه ای از دولت لبنان خواست تا از تجاوز اعضای حزب الله به خاک سوریه جلوگیری کند.

در این بیانیه آمده است که حملات حزب الله لبنان به خاک سوریه منجر به آوارگی صدها نفر و دامن زدن به تنش فرقه ای در منطقه شده است.

کمیته های هماهنگی سوریه دیروز شنبه از درگیری شدید میان نیرویی از ارتش آزاد و عناصری از حزب الله لبنان در اطراف شهر القصیر خبر داده بودند.

حزب الله لبنان پس از کشته شدن شماری از اعضای خود در ماههای اخیر در سوریه، اعلام می کرد که این افراد در اثنای انجام ماموریت جهادی خود کشته شده اند.

هیچ نظری موجود نیست: