.

۱۳۹۱ بهمن ۲۳, دوشنبه

ایران با اسرائیل و غرب به طور پنهانی به توافق می رسد

العربیه:منابع مطلع اعلام کردند به ایران اطمینان داده شده که سوخت مورد نیاز رآکتورهایش تامین خواهد شد.
 
این حرکت جدید در مورد تامین سوخت هسته ای ایران، ممکن است بحران در دوره دوم ریاست جمهوری اوباما را کاهش دهد ولی لزوما به توقف غنی سازی اورانیوم تو سط ایران نخواهد انجامد.
"جوشی" از موسسه "آر.یو.اس.ای" در لندن در این باره می گوید: این کاملا ملموس است که در این اواخر هیچ اقدام تروری علیه دانشمندان هسته ای و یا انفجاری در تاسیسات اتمی ایران رخ نداده و هیچ لحن تندی از سوی اسرائیل در زمینه حمله نظامی به ایران نیز بیان نشده است".
اشاره او به عملیات خرابکارانه وسیع علیه تاسیسات و دانشمندان اتمی ایران در طی دوتا سه سال گذشته است.

او می افزاید": اسرائیلی ها رهبری آمریکایی ها را در این باره یا به میل خود یا به طراحی خود آمریکایی ها پذیرفته و در حال حاضر منتظر اقدامات آنها هستند".

رئیس پیشین سازمان اطلاعات ارتش اسرائیل"آموس یادلین" نیز در گزارشی که برای مرکزمطالعات استراتژیک آن کشور که مقرش در تل آویو است فرستاده می نویسد:"این به نفع اسرائیل است که آمریکا یا گروه 5+1 با ایران مذاکره کرده و به نتیجه مطلوب برسند. و این مذاکره بر دو آلترناتیو دیگر، اولی ایرانی مسلح به بمب اتمی و دیگری بمباران کردن ایران ، ارجحیت دارد".

"جوشی " از موسسه "ر.یو.اس.آی." می گوید":آنطور که به نظر می رسد این است که در پشت پرده مذاکراتی جریان دارد که اسرائیل را خیلی امیدوار کرده است".

دیپلمات ها در لندن می گویند، ایران تبدیل اورانیوم غنی شده به سوخت رآکتور در مقیاسی کوچک را آغاز کرده است. به گفته دیپلمات ها این عمل ایران شاید به این علت باشد که این کشور می خواهد زمان بیشتری کسب کرده، مذاکرات را طولانی تر نماید.

هیچ نظری موجود نیست: