.

۱۳۹۱ بهمن ۲۴, سه‌شنبه

رئیس شورای ملی سوریه مورد سوء قصد قرار گرفت

العربیه:جورج صبرا رئیس شورای ملی سوریه روز سه شنبه 12-2-2013 اعلام کرد کاروان وی در هنگام عبور از گذرگاه مرزی "الهوی" میان این کشور و ترکیه مورد سوء قصد قرار گرفت.

عبدالباسط سیدا رئیس سابق شورای ملی سوریه پیشتر اعلام کرده بود که روز گذشته یک انفجار کاروانی از اعضای این شورا را هدف قرار داد .

سیدا افزود که این انفجار همزمان با عبور کاروان شورای ملی سوریه به منظور برگزاری نشستی با فرماندهان نظامی مخالف رژیم سوریه ااتفاق افتاد.

از سوی دیگر رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه با تایید این خبر اعلام کرد در این انفجار 13 نفر از جمله سه ترکیه ای کشته و 27 نفر زخمی شدند.

یکی از مقامات وزارت خارجه ترکیه گفته است که این انفجار با استفاده از یک خودروی بمب گذاری شده سوری در 40 متری مرز مشترک با ترکیه صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش دهها آمبولانس به سوی محل انفجار حرکت کرده و قربانیان این حادثه را به بیمارستان منتقل کردند.

خبرگزاری های ترکیه درباره این حادثه گزارش دادند که این انفجار در میان شمار زیادی از خودروها اتفاق افتاد و در پی آن نزدیک به 15 خودرو آتش گرفتند.

تاکنون در چندین مورد، خمپاره‌های پرتابی از سمت سوریه به خاک ترکیه اصابت کرده است که در پی آن مقامات این کشور از ناتو درخواست کردند تا در مرز این دو کشور ، موشک‌های پاتریوت نصب کند

هیچ نظری موجود نیست: