.

۱۳۹۱ بهمن ۱۸, چهارشنبه

هاشمی می‌خواهد "جام زهر مذاکره با آمریکا" را به رهبری بخوراند

العربیه:به گزارش سایت "دیگربان" به نقل از سایت "رسا"، قاسم روانبخش یکی از شاگردان روحانی محافظه کار ایرانی محمدتقی مصباح یزدی می‌گوید اکبر هاشمی رفسنجانی می‌خواهد از "شگرد" خود در پذیرش قطعنامه 598 برای خوراندن "جام زهر" مذاکره با آمریکا به علی خامنه‌ای استفاده کند.

در این گزارش که امروز چهارشنبه منتشر شده آمده است که آقای روانبخش در جمع گروهی از مردم مشهد گفته که هاشمی تلاش می‌کند با "بزرگنمایی" مشکلات اقتصادی و "بحرانی" جلوه دادن وضعیت نظام به هدف خود برسد.

وی که وابسته به جریان مخالف رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ایران است افزوده که "هاشمی رفسنجانی با این شگرد می‌خواهد بگوید راهی جز دولت وحدت ملی وجود ندارد که در سایه آن هم با آمریکا رابطه داشته باشیم و هم مسائل هسته‌ای رفع شود."

این روحانی نزدیک به مصباح یزدی مدعی شده که رهبر جمهوری اسلامی نیز نسبت به این "توطئه" هوشیار بوده و در جلسه اخیر خود با سران قوا درباره این مسئله "اتمام حجت" کرده است.

به نوشته دیگربان حامیان علی خامنه‌ای از اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از طرفداران مذاکره با آمریکا نام می‌برند که چندی پیش پیشنهاد آغاز مذاکرات را به منظور کاهش تحریم‌ها به خامنه‌ای داده است.

محافظه‌کاران٬ رئیس مجمع تشخیص مصحلت نظام را یکی از افرادی می‌نامند که "جام زهر" قبول قطعنامه 598 را به روح‌الله خمینی "خورانده" است.

هیچ نظری موجود نیست: