.

۱۳۹۲ تیر ۴, سه‌شنبه

انتقاد عربستان از مداخله ایران و حزب الله در سوریه

عربستان سعودی می گوید جهان نباید به ایران و حزب الله اجازه دهد دولت بشار اسد رییس جمهوری سوریه را تقویت کنند.
سعود الفیصل وزیر امورخارجه عربستان روز سه شنبه مداخله تهران دربحران سوریه را خطرناک نامید و گفت کشورش نمی تواند بیش از این ساکت بماند.
فیصل که در جده درکنفرانس خبری مشترکی با جان کری وزیر امور آمریکا سخن می گفت، خواهان ممنوعیت بین المللی ارسال اسلحه برای دولت سوریه شد در حالی که خواست بر کمک به مخالفین افزوده شود.
آمریکا وعربستان سعودی هر دوبخشی از جلسه گروه دوستان سوریه در روز شنبه  در قطر بودند که در آن شرکت کنندگان کمک های بیشتری را به مجاهدین مخالف بشار اسد تعهد کردند.
عربستان سعودی برای مجاهدین اسلحه فرستاده است، در حالی که آمریکا اخیرا گفت افزون بر کمک های غیرنظامی، اسلحه خواهد فرستاد.
کری گفته است مذاکره بهترین راه برای حل بیش از دو سال شورش درسوریه است
در این میان، امید به برپایی کنفرانس صلح در ماه آینده با حضور مخالفین و نمایندگان دولت اسد کمرنگ می شود.
اخضر ابراهیمی، میانجی بین المللی، روز سه شنبه در ژنو درپی دیداری با دیپلمات های آمریکا و روسیه به خبرنگاران گفت چنین کنفرانسی اینک نامحتمل است، اما هشدار داد بحران "نه فقط در سوریه، بلکه درمنطقه ازکنترل خارج می شود."
وزیر امورخارجه سوریه روز دوشنبه گفت بشار اسد کنار نخواهد رفت، و دولت بعنوان شرطی برای حضور در مذاکرات می خواهد آتش بس برقرار شود.
ائتلاف اصلی اوپوزیسیون سوریه نیزمذاکرات را رد کرده است و می گوید درحالی که سربازان سوریه با کمک پرسنل حزب الله و ایران مرتکب بی رحمی هایی علیه مردم سوریه می شوند، مذاکره معنایی ندارد. 

هیچ نظری موجود نیست: