.

۱۳۹۲ خرداد ۲۴, جمعه

بیشتر مرزهای کشور بسته شده است

  خامنه ای رهبر صبح جمعه، پس از انداختن رای خود به صندوق انتقاد امریکا از انتخابات ایران را رد کرد و گفت نظر آنان برای ایران اهمیتی ندارد.خامنه ای گفت: اخیراً شنیدم از شورای امنیت ملی امریکا کسی گفته است که ما این انتخابات را قبول نداریم؛ خوب به درک که قبول ندارید. اگر قرار بود ملت ایران بداند شما چه چیز را قبول دارید و به آنچه شما میل دارید عمل کند که کلاهش پس معرکه بود.
اشاره آقای خامنه ای  به سخنان خانم جنیفر ساکی سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا بود که روز پنجشنبه گفت «اگرچه امریکا فکر نمی کند انتخابات ایران شفاف است، مردم ایران را به رای ندادن تشویق نمی کند.»
بر اساس گزارشها ایران بیشتر مرزهای کشور را بسته است، برخی از روزنامه نگاران و ناراضیان را بازداشت کرده. بیشتر خبرگزاریهای خارجی می گویند  به تقاضای آنان برای پوشش خبری و فرستادن خبرنگارانشان مورد بی اعتنایی قرار گرفته است، اگرچه دولت ایران می گوید ۲۰۵ ویزا  برای گزارشگران و فیلمبرداران خارجی صادر کرده است.
ایران همچنین با حضور ناظران بین المللی در انتخابات ایران مخالفت کرده است.
نامزدهای انتخابات از صافی شورای نگهبان گذشته اند و همه مورد تایید رهبری قرار گرفته اند، ولی اگر هیچ یک از آنها نتواند ۵۱ درصد آرا را به دست آورد، انتخابات به دور دوم در روز جمعه آینده خواهد کشید.
در انتخابات امسال ۵۵ میلیون نفر حق رای دارند.

هیچ نظری موجود نیست: